Senang Hamil: Cara Menarik Untuk Mengetahui Jantina Bayi Seawal 6 Minggu Kehamilan

Saturday, March 5, 2016

Cara Menarik Untuk Mengetahui Jantina Bayi Seawal 6 Minggu Kehamilan

Sumber : www.thegenderexperts.com
Ramai pasangan suami isteri yang tidak sabar untuk mengetahui jantina anak yang dikandung isteri sama ada anak lelaki atau perempuan. Anda boleh mengetahui jantina anak dengan melakukan ultrasound di pertengahan kehamilan, biasanya dilakukan antara 18-20 minggu kehamilan.  

Ada pasangan yang dapat mengetahui jantina dengan lebih awal melalui ujian. Ujian ini selalunya dibuat pada mereka yang risau dengan masalah genetik seperti ujian chorionic villus sampling (CVS) dan amniocentesis (amnio).

Namun sekarang anda boleh mengetahui jantina dengan lebih awal dan lebih senang. Kaedah baru ini digelar Kaedah Ramzi. Kaedah ini menentukan jika anda mempunyai anak lelaki atau perempuan seawal enam minggu kehamilan.

Kaedah Ramzi adalah penyelidikan yang dilakukan oleh Dr. Saad Ramzi Ismail. Lebih daripada 5,000 janin telah diimbas untuk mengetahui lokasi plasenta. Imbasan dilakukan dalam tempoh sepuluh tahun di Kanada.

Pada trimester pertama di enam minggu kehamilan, 22% daripada ibu-ibu ini melalui ultrasound transvaginal dan 78% daripada ibu-ibu memilih untuk mempunyai ultrasound transabdominal biasa. Dari ultrasound ini, umur kandungan dikira dan posisi plasenta dikenalpasti. Ibu-ibu tersebut kembali antara minggu 18-20 dan telah mengimbas semula menggunakan ultrasound abdomen. 99% daripada jantina janin telah disahkan pada ketika ini dan 100% daripada hasil disahkan ketika lahir. Kajian ini tidak termasuk kembar, kehamilan luar rahim, dan komplikasi lain.

Dalam menggunakan data ini, Dr. Ramzi Ismail membuat kesimpulan bahawa di enam minggu kehamilan, 97.2% daripada janin lelaki mempunyai plasenta di sebelah kanan rahim dan 97.5% daripada janin perempuan mempunyai plasenta pada sebelah kiri rahim.

Kelebihan terbesar cara ini ialah penggunaan ultrasound 2D tidak menimbulkan risiko. Ia juga memberi keputusan yang segera dan mengelakkan masa menunggu untuk mengetahui jantina bayi.

Walaupun kaedah ini tidak digunakan secara meluas pada masa ini, anda yang ingin mengetahui jantina bayi boleh mencuba kaedah ini juga. Anda boleh bertanya doktor yang melakukan ultrasound sama ada plasenta di sebelah kanan atau kiri.





.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman sejak 2011 dalam menyelesaikan masalah :

- Masalah Sukar Hamil
- Masalah Haid
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami

Whatsapp ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda


Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!

.