Senang Hamil: June 2014

Senang Hamil

Senang Hamil

Saturday, June 28, 2014

Tingkatkan Kesuburan Wanita Dengan Penjagaan Berat Badan


Kekurangan berat badan atau berat badan berlebihan boleh menyukarkan seseorang wanita untuk hamil


William Gibbons, pengarah bahagian endokrinologi pembiakan dan kemandulan di Baylor College of Medicine, berkata berat badan sebelum hamil adalah faktor yang sering diabaikan. Mengekalkan berat badan yang sihat boleh membantu untuk hamil



Dalam satu kajian, penyelidik menilai indeks jisim badan (BMI) 2112 wanita yang hamil.

Wanita yang mempunyai  BMI 25-39 dianggap berat badan berlebihan atau obes dan perlukan dua kali ganda masa untuk hamil berbanding wanita dengan BMI normal

BMI kurang daripada 19 (18.5 hingga 24.9 dianggap biasa) adalah lebih teruk. Mereka perlukan empat kali ganda masa untuk hamil berbanding wanita dengan BMI normal




.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman hampir 5 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Masalah Sukar Hamil
- Masalah Haid
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda


Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!



. 
.

Friday, June 27, 2014

Makanan Untuk Mudah Dan Senang Hamil



Makanan Yang Perlu Dielakkan

Daging merah:  daging merah meningkatkan jumlah ammonia dalam badan, yang boleh mengganggu implantasi telur dalam rahim. Daging merah juga boleh memudaratkan bagi lelaki kerana ia meningkatkan keasidan dan menjejaskan aktiviti sperma. Prestasi sperma lebih baik dalam keadaan beralkali.

Gula : Terlalu banyak gula tapis boleh membawa kepada rintangan insulin, yang boleh menyebabkan atau memburukkan lagi PCOS - suatu keadaan yang mempengaruhi ovulasi dan merupakan salah satu punca utama ketidaksuburan wanita.

Ayam bukan organik: Secara lazimnya ayam yang membesar dengan antibiotik dan hormon, boleh memberi kesan dan menjejaskan keseimbangan hormon dan kesihatan.

Alkohol : pengambilan alkohol mempunyai kesan besar ke atas ketidaksuburan di kalangan wanita yang berusia lebih daripada 30 tahun yang minum lebih daripada tujuh gelas seminggu.



Makanan Untuk Mudah Mengandung

Pisang  (Nutrien: Vitamin B6)
Ini adalah salah satu vitamin yang paling penting dalam membantu kesuburan kerana ia mengawal hormon. Kekurangan B6 boleh menyebabkan haid yang tidak teratur dan juga boleh menyebabkan telur dan sperma lemah

Asparagus (Nutrien : Asid Folik)
Kajian telah mendapati bahawa asid folik boleh membantu mengurangkan risiko kegagalan ovulasi. Wanita juga dinasihatkan untuk mengambil makanan tambahan asid folik ketika cuba untuk hamil.

Kerang (Nutrien : B12)
Kajian menunjukkan kaitan antara kekurangan B12 dan tahap estrogen yang tidak normal yang boleh mengganggu implantasi telur. B12 juga boleh membantu untuk mengukuhkan lapisan endometrium dalam persenyawaan telur serta mengurangkan risiko keguguran.

Telur (Nutrien : Vitamin D)
Satu kajian oleh Universiti Yale mendapati bahawa tidak ada pesakit dengan PCOS mempunyai tahap vitamin D normal.

Badam (Nutrien : Vitamin E)
Kajian menunjukkan vitamin E boleh meningkatkan kesihatan sperma pada lelaki. ia juga merupakan antioksidan yang membantu untuk melindungi DNA sperma dan DNA ovum

Buah-Buahan Sitrus (Nutrien: Vitamin C)
Satu kajian di mana kaum lelaki subur telah diberikan 1,000 mg vitamin C dua kali sehari, mendapati bahawa jumlah sperma dan motiliti mereka (keupayaan mereka untuk bergerak dengan betul ke arah telur) telah bertambah baik. Vitamin ini juga dikatakan untuk meningkatkan keseimbangan hormon di kalangan wanita.

Tauhu (Nutrien:  Zat Besi)
Menurut pakar kesuburan, Hethir Rodriguez, "Kajian telah menunjukkan bahawa wanita yang tidak mendapat jumlah zat besi yang mencukupi boleh mengalami kekurangan ovulasi dan kesihatan telur, yang boleh menghalang kehamilan pada kadar yang 60% lebih tinggi daripada mereka yang mempunyai simpanan zat besi yang mencukupi dalam darah mereka

Salmon (Nutrien: Selenium)
Selenium menghasilkan antioksidan yang melindungi telur dan sperma dari radikal bebas. Ia boleh membantu mencegah kerosakan kromosom, yang diketahui menyebabkan kecacatan kelahiran dan keguguran. Penyelidikan juga menunjukkan bahawa selenium juga boleh membuat sperma lebih subur.

Peas (Nutrien : Zink)
Meningkatkan kuantiti sperma, bentuk, fungsi dan kualiti . Bagi wanita, kekurangan zink boleh membawa kepada ketidakseimbangan estrogen dan progesteron.

Ikan Kembung (Nutrien: Essential Fatty Acids)
Ini  penting untuk sistem pembiakan yang sihat di kalangan wanita. DHA, salah satu asid lemak yang ditemui dalam minyak ikan mempunyai kesan besar ke atas kesihatan sperma. Kekurangan asid lemak membawa kepada peningkatan kolesterol dalam membran sperma yang menghalang sperma daripada kematangan


.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman lebih 5 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Masalah Sukar Hamil
- Masalah Haid
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda


Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!

. 




Thursday, June 26, 2014

Sperma Semakin Kuat!

Selepas minum 1 kotak Kopi Bidara

Sebelum 

Alhamdulillah. Sebelum ini ada customer kami yang hadapi masalah sukar hamil. Tapi bukan sebab dia yang bermasalah. Tapi suaminya

Memang menjadi tugas kami, bila ada isteri yang mengadu sukar hamil, kami tanya beberapa soalan supaya kami dapat faham apa masalah mereka

Salah seorang daripada mereka mempunyai masalah sukar hamil walaupun dia tidak alami masalah masalah sukar hamil (dari segi luaran). Dan saya sarankan suaminya agar cek sperm.

Pada 30/5/14, suaminya menjalankan sperm analysis. Resultnya memang mengecewakan di mana spermanya sangat sedikit dan tidak aktif. Maka saya sarankan Kopi Bidara untuk suaminya

Tadi (26/6/14) suaminya cek lagi selepas habis sekotak. Dan kesannya amat baik! Terdapat peningkatan pada kuantiti dan kualiti sperma. Namun perlu sambung ke kotak kedua untuk kesan lebih baik

Alhamdulillah. Syukur atas keputusan positif ini.

--------------
Mempunyai masalah sukar hamil? Mahu dibantu boleh sms SV27 ke 014 291 4693


.

Wednesday, June 25, 2014

Sukar Hamil Kerana Masalah Suami

sumber : blogs.babycentre.com

Apabila membincangkan hasil ujian air mani, beberapa faktor diambil kira secara keseluruhannya (kriteria terkini yang diterbitkan Pertubuhan Kesihatan Sedunia - WHO):
  1. Jumlah air maninya melebihi 1.5ml.
  2. Kandungan sperma di dalam setiap ml cecair mani terbabit melebihi 15 juta.
  3. Lebih 40 peratus sperma terbabit menunjukkan aktiviti pergerakan.
  4. Lebih 32 peratus sperma terbabit menunjukkan pergerakan maju, sama ada perlahan (kelas tiga) ataupun laju (kelas empat).
  5. Lebih 58 peratus sperma hidup.
  6. Lebih empat peratus sperma terbabit berbentuk normal
Nilai di atas adalah nilai yang paling minimum setakat ini. Piawaian sebelum ini menggunakan julat yang lebih tinggi misalnya sperma mestilah melebihi 20 juta/ml, lebih 50 peratus sperma menunjukkan aktiviti pergerakan, lebih 30 peratus sperma mesti berbentuk normal dan seumpamanya.

Walaupun benar hanya satu sperma yang akan mensenyawakan telur, untuk sperma berkenaan berjaya sampai kepada telur yang berada di penghujung tiub fallopio (jika benar telur itu diambil masuk ke dalam tiub fallopio) bukanlah suatu perkara yang mudah.

Dalam masa beberapa minit saja selepas ejakulasi air mani di dalam faraj, banyak sperma yang masih berada di dalam faraj sudah pun mati, tidak semua yang berjaya melepasi serviks (pintu rahim), semakin sedikit yang sampai ke tiub fallopio yang mengandungi telur dan mengerumuni telur sebelum hanya satu saja yang berjaya menembusi telur terbabit.

Bagi keputusan ujian air mani yang kurang memuaskan, rawatan sama ada IUI atau persenyawaan tabung uji (IVF) lebih sesuai, mengikut tahap kekurangan terbabit.

Selain itu, beberapa faktor sosial dikenal pasti mengurangkan mutu sperma contohnya merokok mengurangkan bilangan sperma, mengurangkan sperma hidup dan mutu pergerakan sperma manakala meminum alkohol berlebihan mengurangkan bilangan dan bentuk sperma normal.



.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman hampir 5 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Masalah Sukar Hamil
- Masalah Haid
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda


Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!
.

Tuesday, June 24, 2014

UPT Positif


Seronok tengok kiriman gambar upt rakan rakan SenangHamil2u. Apatah lagi seronok pemiliknya
Kebanyakan mereka yang bermasalah sukar hamil datang dari masalah haid. Ada yang lewat period berminggu minggu. Ada yang haid berbulan bulan. Ada yang haid teramat sedikit

Alhamdulillah berkat pemakaian lumiglow dan konsisten, Allah membalasnya dengan rezeki yang tidak ternilai

Kami ada sediakan 4 set berpadanan dengan masalah masalah pelanggan

1) Set Suami Isteri - Untuk kedua dua pihak yang bermasalah
2) Set BMI - Untuk mereka yang bermasalah sukar hamil dan mempunyai berat badan berlebihan
3) Set Great Lady - Untuk mereka yang alami kesukaran hamil, keputihan atau tiub tersumbat
4) Set Butterfly - Untuk mereka yang sukar hamil dan berat badan kurang

.....................
Masih Gagal Hamil?


------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------


Kami berpengalaman lebih 3 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Kitar Haid Xtetap
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami
- Masalah Sukar Hamil


Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda

Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!


.
.

Monday, June 23, 2014

Haid Makin Lama Makin Cepat Datang?



Fasa ketiga kitaran haid wanita dipanggil fasa luteal, dan merupakan masa di antara ovulasi dan permulaan haid wanita. Ia adalah pada masa yang penting ini bagi persenyawaan dan penempelan berlaku.

Apa-apa gangguan dalam fasa luteal boleh membimbangkan kerana ia boleh menjejaskan kesuburan. Kebanyakan pakar bersetuju bahawa fasa luteal kurang daripada 12 hari tidak memberi masa yang mencukupi kepada rahim untuk menyediakan lapisan berkhasiat untuk janin yang semakin berkembang dan oleh itu akan menyebabkan keguguran jika persenyawaan telah berlaku.

Gejala masalah Fasa Luteal

· Kitaran haid pendek
· Hormone progesteron rendah
· Terganggu suhu basal badan selepas ovulasi
· Gejala ganjil semasa fasa luteal seperti sakit pinggang dan pendarahan



.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman lebih 5 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Masalah Sukar Hamil
- Masalah Haid
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda


Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!

. 

Saturday, June 21, 2014

Darah Haid Sedikit

Pagi ini sudah 2 orang yang inbox mengenai masalah haid sedikit. Bermakna tiada heavy macam haid wanita lain. Saya mengagak mungkin wanita ini mengalami PCOS

Wanita yang mengidap penyakit POCS akan mengalami haid yang sangat sedikit – hanya menitis selama dua atau tiga hari.

Ada juga di kalangan mereka yang mengalami perdarahan yang berpanjangan hingga 15 ataupun 30 hari tanpa berhenti.

Hal ini tidak terjadi pada wanita normal, seperti biasa haid akan keluar dengan sederhana selama seminggu

Untuk masalah seperti ini alhamdulillah ramai sudah kami bantu dan mereka berjaya hamil

Inginkan bantuan kami boleh sms SV27 ke 014 291 4693

.

Friday, June 20, 2014

16 Fakta Menarik Tentang Bayi


1. Bayi tiada kepala lutut. Ia tidak membentuk sehinggalah bayi berusia 6 bulan.

2. Bayi tiada air mata. Mereka menangis dan menjerit tetapi air mata sebenar tidak wujud sehinggalah bayi berusia 5 minggu.

3. Mereka mempunyai lebih tulang. Orang dewasa mempunyai 206 dan bayi pula 300 tulang. Kebanyakan dari tulang tersebut bercantum semasa bayi membesar.

4. Empat dari 10 bayi mempunyai tanda lahir.

5. Bayi mempunyai deria bau yang kuat. Boleh mengenali bau badan ibu sebaik dilahirkan.

6. Penglihatan bayi kabur sebaik sahaja dilahirkan.

7. Rambut bayi yang tumbuh semasa dalam rahim ibu akan gugur beransur ansur dan digantikan sepenuhnya oleh rambut baru apabila berusia 6 bulan.

8. Bayi baru lahir secara genetiknya mempunyai deria bunyi yang kuat. Boleh membezakan bunyi-bunyian dan boleh mengenali suara ibu serta merta semasa dilahirkan

9. Deria rasa bayi masih tidak berbentuknya sepenuhnya semasa lahir. Tidak boleh membezakan rasa seperti manis atau masin dengan baik.

10. Jantung bayi baru lahir berdenyut diantara 120-160 degupan seminit berbanding dengan degupan jantung orang dewasa iaitu 60-80 seminit.

11. Bayi bernafas lebih cepat iaitu 30-50 nafas seminit berbanding dengan orang dewasa 16-20 nafas seminit.

12. Berat bayi bertambah 2 kali ganda dari berat semasa lahir pada usia 6 bulan.

13. Mendengarkan music klasikal menambah kepintaran bayi.

14. Bayi baru lahir tidur 15-20 jam sehari.

15. Bayi cuma mempunyai satu lapisan kulit sebab itulah ia akan alah dan kemerahan dengan senang kepada losyen wangi, sentuhan kasar, gigitan serangga dan sebagainya.

16. Bayi mempunyai kebolehan menyelam sebaik dilahirkan tetapi kebolehan tersebut akan hilang dengan cepatnya


.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman lebih 3 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Kitar Haid Xtetap
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami
- Masalah Sukar Hamil

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda

Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!

.
.

Thursday, June 19, 2014

Pening Loya Tanda Hamil


Mengenai tajuk di atas, agak kerap saya dapat dalam inbox fb :

Puan A : Puan, saya pening loya mual. Saya hamil ke?
Saya : Puan sudah buat urine test?
Puan A : belum
Saya : kalau macam tu saya pun tak tahu puan hamil atau tidak


Bila diajukan soalan seperti ini, saya tak dapat jawab. Empunya diri tidak lakukan urine test untuk tahu hamil atau tidak, bagaimana nak tahu jawapannya?

Mengenai pening mual loya, ia bukan tanda yang tepat untuk menyatakan yang kita hamil. Orang demam, mabuk laut, mabuk kenderaan pun alami pening mual loya.

Yang penting, urine test perlu buat untuk tahu hamil atau tidak.

.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman lebih 3 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Kitar Haid Xtetap
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami
- Masalah Sukar Hamil

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda

Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!

.

.

Khusus Buat Mereka Yang Ada Masalah Untuk Dapat Anak


KHUSUS BUAT MEREKA YANG ADA MASALAH UNTUK DAPAT ANAK

• Minta ibu ayah maafkan segala dosa dan keterlanjuran anda terhadap mereka
• Minta mereka berdoa khusus untuk anda (sebut nama anda dalam doa)
• Minta mereka buat solat hajat (supaya anda dikurniakan anak) khusus untuk anda
• Anda kena buat baik @ melayan ibu ayah anda sebaik-baik yang mungkin. taati mereka, dengar cakap mereka, dan jangan sekali-kali kecilkan hati mereka


....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman lebih 3 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Kitar Haid Xtetap
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami
- Masalah Sukar Hamil

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda

Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!

.

Wednesday, June 18, 2014

Bila Boleh Buat Upt?

Hari ini saya pening dengan 1 soalan di inbox fb. 3 kali baca untuk faham soalan dia

Soalan mengenai UPT yang dibuat 2 minggu sebelum haid. Alamak. Teramat amat awal kalau cek 2 minggu sebelum haid

Yang peliknya dia cakap samar. Mustahil hamil sebab upt x akan detect seawal 2 minggu dan masa itu sperma dan ovum mungkin baru nak berjumpa.

Rasanya dia salah guna. Bukan upt. Tapi guna Ovulation Test. Sebabnya rupa lebih kurang.

Bila masa sesuai buat upt? Bila dah lewat haid, bolehla buat. Namun ada upt yang dapat detect sebelum haid lewat. Apa apa pun, selamat buat lepas lewat. Lewat 1 2 hari pun dah boleh test

Masih negatif walaupun lewat? Cuba lagi bila 14 hari lewat. Lewat juga? Hmmm mungkin ada masalah haid tu

Tapi memang ada kes yang dia x sedar dia hamil. Sebab haid dia jarang datang dan dia x ambil kisah pasal haid

Boleh jadi ke macam tu? Boleh. Yang penting ovum ada. Dan disenyawakan dengan sperma. Jika tiada persenyawaan, gugurla menjadi haid

................

Perlukan bantuan untuk senang hamil boleh sms SV27 ke 014 291 4693

Insya Allah kami bantu anda yang serius mahu dibantu

.

Bagaimana Cara Kira Kitar Haid Dengan Mudah



Kitar haid yang teratur dan normal, insya Allah akan memudahkan kehamilan. Ini tidak bermakna mereka yang alami masalah kitar haid tidak teratur tidak boleh hamil. Cuma kelebihan kitar haid yang teratur ialah dapat menganggar bila subur dan bila tidak subur. Jadi kita boleh merancang masa bersama untuk hamil atau mengelakkan waktu subur supaya tidak hamil

Setakat ini, masih ramai yang tidak tahu cara kira kitar haid yang betul. Bila ditanya mengenai haidnya, ada yang jawab, "haid saya teratur, kitar 28". Dan bila saya kira, nampaknya memang bukan 28. Ada yang kitar haid 35! Bukankah sangat beza 28 dengan 35!




Jom belajar kira. Cth haid pada :

19 April dan 22 Mei

Jadi kita kira jumlah hari dari 19 April sampai 21 Mei. Bagi yang masih tidak mahir kira, saya sarankan pakai kalendar

19 Apr - 1
20 Apr - 2
21 Apr - 3
22 Apr - 4
23 Apr - 5
24 Apr - 6
25 Apr - 7
26 Apr - 8
27 Apr - 9
28 Apr - 10
29 Apr - 11
30 Apr - 12

1 Mei - 13
2 Mei - 14
3 Mei - 15
4 Mei - 16
5 Mei - 17
6 Mei - 18
7 Mei - 19
8 Mei - 20
9 Mei - 21
10 Mei - 22
11 Mei - 23
12 Mei - 24
13 Mei - 25
14 Mei - 26
15 Mei - 27
16 Mei - 28
17 Mei - 29
18 Mei - 30
19 Mei - 31
20 Mei - 32
21 Mei - 33

Jadi kitar haidnya adalah 33. Senang kan cara kiranya




.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman hampir 6 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Masalah Sukar Hamil
- Masalah Haid
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda






Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!
. 

Tuesday, June 17, 2014

Ramai Orang Ada PCOS


Setiap hari pasti ada yang sms kami mengenai masalah sukar hamil

Ada yg 6 bulan kahwin, 1 tahun, 5 tahun dan macam macam lagi. Namun masih gagal hamil
Dan kebanyakan mereka mempunyai kitaran haid yang sangat tidak teratur! Dan ini boleh menyukarkan kehamilan

Malah ada yang berbulan tiada haid. Namun tidak hamil

Nasihat saya, jagalah pemakanan. Walaupun kita rasa makanan kita sihat, masih lagi tercemar dengan pelbagai bahan kimia. Ayam pun kena cucuk hormon kan! Huhu hidup di zaman moden

Amalkan pemakanan yang sihat. Elakkan makan makanan segera, makanan ringan, makanan bertin, bikarbonat, berkotak

Insya Allah dengan perubahan kecil pada menu makan anda, akan membawa perubahan besar pada kesuburan anda. Aamiin


Masih Gagal Hamil?
------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman lebih 3 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Kitar Haid Xtetap
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami
- Masalah Sukar Hamil

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda

Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!

.
.