Senang Hamil: February 2016

Senang Hamil

Senang Hamil

Monday, February 29, 2016

Kitar Haid Dari 51 Jadi 44, Darah Hitam Tiada Lagi - 1 DaraAyu



Yg bln 2 ni mula 23 feb
Bln 11,20 hb
Bln 12 x period.

Dah abis dah garam buluh tu..


Aah..tu la..sbb tu nak konsisten mkn vco tu dgn sapu mabelle.
Sblum ni lau nak period darah hitam dulu akn kuar.ni hari pertama dan ke2 darah dah byk.x de dah hitam2.
Rasa puas hati sebab macam darah kuar sume.

  

.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------


Kami berpengalaman hampir 5 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Masalah Sukar Hamil
- Kitar Haid Xtetap
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami


Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda

Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!
.

Wanita Hadapi Masalah Sukar Hamil Lagi Selepas C-Section

Sumber : en.wikipedia.org
Ramai wanita yang pernah melalui C-section menghadapi masalah kesukaran hamil lagi. Ini membawa kepada satu persoalan yang sering ditanya:  Adakah terdapat kaitan antara wanita yang pernah alami C-section dan menghadapi masalah kesukaran hamil?

Ada yang percaya bahawa C-section sebenarnya mengganggu sistem pembiakan dan boleh menyebabkan seorang wanita mempunyai masalah apabila dia sudah bersedia untuk hamil lagi. Ini biasanya dipanggil ketidaksuburan sekunder, yang biasa di kalangan wanita selepas melalui C-section.

C-section boleh menyebabkan ketidaksuburan akibat daripada beberapa perkara termasuk:
  • Parut di rahim yang boleh menghalang penempelan embrio
  • Kehilangan darah yang boleh memerlukan hysterectomy (buang rahim)
  • Jangkitan pelvik yang boleh membawa kepada masalah tiub fallopio tersumbat dan menghalang persenyawaan sperma dan ovum
  • Parut sekitar ovari atau tiub fallopio yang boleh menghalang ovulasi atau persenyawaan jika ada ovulasi
  • Kejutan anestetik (ubat bius) atau komplikasi lain yang memerlukan pembedahan lain atau perlu hysterectomy (buang rahim)
  • Keguguran kerana plasenta tidak mampu membenam dengan selamat dan tumbuh di dinding rahim yang berparut
  • Rahim pecah semasa hamil. Pecah semasa hamil atau bersalin adalah sangat jarang berlaku tetapi boleh berlaku

Jika anda menghadapi masalah sukar hamil selepas anda melalui C-section, adalah lebih baik untuk berbincang dengan doktor mengenainya. Doktor akan memastikan bahawa tidak ada isu-isu ketidaksuburan lain.


Anda juga sebaiknya mengambil tahu mengenai  kitaran ovulasi. Jika tiada masalah mengenai ovulasi, anda mungkin perlu mendapatkan bantuan doktor pakar


  

.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------


Kami berpengalaman hampir 5 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Masalah Sukar Hamil
- Kitar Haid Xtetap
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami


Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda

Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!
.

Saturday, February 27, 2016

Sebab Senggugut Kuat Sehingga Menganggu Aktiviti Harian

sumber : infertilityanswers.org

Senggugut (dysmenorrhea) adalah sakit kekejangan di bahagian abdomen bawah. Ramai wanita mengalami senggugut sebelum dan semasa haid mereka. Ia boleh menjadi teruk sehingga mengganggu aktiviti harian selama beberapa hari setiap bulan.

Senggugut mungkin disebabkan oleh masalah seperti endometriosis atau fibroid. Senggugut yang bukan disebabkan oleh keadaan endometriosis atau fibroid boleh berkurang apabila meningkat usia atau apabila seorang wanita telah melahirkan anak.

Gejala senggugut termasuk :
  • Sakit kekejangan di bahagian abdomen bawah
  • Sakit sehingga ke belakang dan paha

Sesetengah wanita juga mengalami:
  • Loya
  • Sakit kepala
  • Pening

Bagi remaja yang baru mendapat haid, kemungkinan senggugut yang dialami tidak membimbangkan. Walau bagaimanapun, jika senggugut mengganggu hidup anda setiap bulan dan gejala semakin teruk, atau jika anda berusia lebih 25 tahun, berjumpalah doktor.

Semasa haid, rahim mengalami pengecutan bagi membantu mengeluarkan lapisan rahim. Prostaglandin mencetuskan pengecutan ini. Tahap prostaglandin yang tinggi menyebabkan senggugut lebih teruk.

Senggugut mungkin juga disebabkan oleh:
  • Endometriosis - berlaku apabila tisu endometrium (lapisan dalam rahim)  mengimplan dirinya di luar rahim sama ada pada pundi kencing, usus, atau ovari
  • Fibroid – iaitu ketumbuhan bukan kanser di dalam dinding rahim
  • Adenomyosis - tisu yang melapisi rahim berkembang di dalam dinding otot rahim.
  • Penyakit radang pelvik (pelvic inflammatory disease - pid) - disebabkan oleh jangkitan kelamin (chlamydia) dan menyebabkan kerosakan dan luka pada tiub falopio
  • Stenosis serviks - dalam sesetengah wanita, pembukaan serviks begitu kecil sehingga ia menghalang aliran haid yang menyebabkan peningkatan tekanan dalam rahim 

Senggugut mungkin mempunyai komplikasi. Sebagai contoh, endometriosis boleh menyebabkan masalah kesuburan. Penyakit keradangan pelvis boleh menyebabkan parut tiub fallopio anda dan meningkatkan risiko kehamilan luar rahim


  

.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------


Kami berpengalaman lebih 5 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Masalah Sukar Hamil
- Kitar Haid Xtetap
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami


Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda

Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!
.

Friday, February 26, 2016

Kenali Tanda Awal Kehamilan - Pendarahan Implantasi


Pendarahan implantasi atau haid? Wanita yang aktif berusaha hamil sering bertanya soalan ini dengan penuh harapan. Pendarahan implantasi adalah di mana keluar hanya sedikit darah berwarna merah jambu atau coklat. Tidak semua wanita hamil mengalaminya.

Pendarahan implantasi adalah salah satu daripada tanda-tanda awal kehamilan. Ia berlaku selepas ovulasi. Proses implantasi ini boleh berlaku kira-kira di antara hari ke 23 sehingga hari ke 28 dalam kitaran haid anda. Jika pendarahan yang anda alami disertai dengan sakit kuat pada bahagian abdomen bawah, loya yang teruk, muntah secara tiba-tiba dan pening, ia boleh menjadi tanda-tanda kehamilan luar rahim. Anda perlu terus berjumpa doktor

Dalam fasa selepas ovulasi, suhu badan basal meningkat dan kekal pada tahap yang sama selama kira-kira 2 minggu. Jika implantasi berlaku, suhu basal jatuh dan kembali naik selepas itu

Tanda-Tanda Pendarahan Implantasi
  • Pendarahan hanya sedikit. Terdapat cuma 1-2 titik darah. Biasanya ia berwarna warna merah jambu atau coklat.
  • Berlaku kekejangan otot rahim yang boleh menyebabkan sakit sedikit di bahagian abdomen bawah
  • Implantasi mungkin berlaku dalam 10 hari selepas ovulasi.
  • Secara am, tempoh pendarahan terhad kepada beberapa jam dan boleh sehingga 1-2 hari dalam kes-kes yang jarang

  

.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------


Kami berpengalaman hampir 6 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Masalah Sukar Hamil
- Kitar Haid Xtetap
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami


Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda

Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!
.

Thursday, February 25, 2016

Berjaya Hamil - 2 Mabelle Trial Dan 1 Selenium


salam sis
sy try wat upt td
ade 2 line



.....................

Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------


Kami berpengalaman lebih 5 tahun dalam menyelesaikan masalah :


- Kitar Haid Xtetap
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami
- Masalah Sukar Hamil


Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda


Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!

.



Berjaya Hamil - 2 Botol Mabelle Trial




Haritu sy ade pergi cek dekat pakar sakit puan..dokter scan die ckp rahim sy xde mslah..ok je😊
Bulan ni period sy lewat sminggu..lpas tu pg td sy ade wat upt n guest what??

Mcm ni pregnant ke puan safra?

Btol ke ni??sure??
😱😱😱😱
Ya Allah suka sgt2!!!!


Heheeh hapy sgt mcm nk nangis!!!
ok puan safra..mekasih banyak2 ye
😊😊



.....................

Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------


Kami berpengalaman lebih 5 tahun dalam menyelesaikan masalah :


- Kitar Haid Xtetap
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami
- Masalah Sukar Hamil


Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda


Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!

.



Sebab Berlaku Spotting Coklat Selama Beberapa Hari Sebelum Haid


Progesteron memainkan peranan dalam mengekalkan kehamilan. Hormon ini dihasilkan dalam ovari, plasenta (apabila wanita itu hamil) dan kelenjar adrenal. Progesteron menyebabkan lapisan rahim atau endometrium menebal.

Corpus luteum iaitu folikel selepas ovulasi menghasilkan progesteron. Jika tiada persenyawaan dan tiada embrio menanam di lapisan rahim, corpus luteum berhenti menghasilkan progesteron dan mula merosot selepas kira-kira 14 hari, Ini menyebabkan lapisan rahim runtuh dan seterusnya berlaku haid.


4 tanda-tanda progesterone rendah

Spotting sebelum bermula haid
Progesteron menyebabkan lapisan rahim atau endometrium menebal supaya ia tidak mudah runtuh sebelum bermula haid. Jika anda tidak mempunyai progesteron yang cukup, anda akan melihat sedikit spotting coklat beberapa hari sebelum haid bermula

Fasa luteal pendek
Fasa luteal adalah masa antara ovulasi dan haid seterusnya. Ia perlu berlaku selama 11-14 hari, iaitu jangka hayat corpus luteum. Jika fasa luteal anda lebih pendek daripada 11 hari bermakna ada masalah corpus luteum. Ini dipanggil kecacatan fasa luteal dan dikaitkan dengan tahap progesteron yang rendah.

Suhu rendah di fasa luteal
Progesteron merangsang tiroid anda dan memanaskan badan. Itulah sebabnya suhu badan basal anda naik selepas ovulasi dan harus kekal tinggi sehingga sehari sebelum haid. Jika suhu badan anda tidak naik atau tidak kekal sehingga sehari sebelum haid, anda mungkin mempunyai masalah dengan progesteron.

Lendir subur dalam fasa luteal

Estrogen merangsang penghasilan lendir subur. Progesteron pula mengeringkan ia. Anda sepatutnya kering sepanjang fasa luteal. Jika anda melihat lendir subur dalam fasa luteal, ia bermakna paras progesteron anda telah menurun terlalu awal.



.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman hampir 6 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Masalah Sukar Hamil
- Masalah Haid
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda





Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!
. 

Wednesday, February 24, 2016

Berjaya Hamil - Masalah Haid dan Senggugut - 3 Mabelle Trial dan 1 Selenium




Assalam puan
Sy da hamil 6 mggu

Sda puan
Tq atas doa2nya
😄😄😄

Iya puan
Alhamdulillah asbab dr produk tu dengan izin Allah...syukur

Sy ada mslh haid tak teratur n senggugut
Lpas amal 3 botol trial set marbelle alhamdulillah
Yg pntg sabar, yakin dan tawakal


.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------


Kami berpengalaman lebih 4 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Kitar Haid Xtetap
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami
- Masalah Sukar Hamil


Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda

Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!
.

Berjaya Hamil dan Cyst Hilang - Hampir 2 Mabelle Trial





Assalamualaikum sis..just nak inform...alhamdulillah, first time pakai, sekali period..lepas tu 2nd period xdtg...☺☺


+3 meams dah more than 5 weeks..
Sy xscan lagi...my main concern sbb cysc sbnrnya...hopefulky everything goes well...
Tq so much


Satu habis..satu lagi tinggal sikit
☺


MasyaAllah..dr dah sahkan..7 weeks n cysc dah xde..alhamdulillah..




.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------


Kami berpengalaman lebih 5 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Kitar Haid Xtetap
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami
- Masalah Sukar Hamil


Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda

Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!
.


Berjaya Hamil - Masalah Haid 8 Bulan Tiada - Hampir 3 Mabelle Trial dan 1 Garam Buluh






x sangka. terkejut.

sebelum ni sy hadapi masalah x dtg bln sbb ambik inject. 8 bln x dtg period. 2bln ambik set BMI sy terus dtg bln secara teratur selama 2 bln.

kali ni bln ke-3 lewat dtg. bila cuba check Upt. positif . x sangka sy secepat ni hamil.
secepat ini. memg terkejut.


selama sy hadapi masalah x dtg bln langsung. baru dtg period 2 kali terus hamil.
dh 3 hari lewat.


tq produk BMI yg memg mmbantu usaha sy.

kali ini mmg sy dgn produk "senang hamil".😊

mmg sy yakin produk senang hamil.

gar buluh br ja habis. krim mabelle masih ada lg.

ok. sy akan habis.
ya. masih baru la ni




......................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------


Kami berpengalaman lebih 4 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Kitar Haid Xtetap
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami
- Masalah Sukar Hamil


Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda

Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!
.


Berjaya Hamil - Masalah Fibroid dan Senggugut - 1 Mabelle Trial




Slmt pg
Yg ni pg ni punya
Trima ksih...ni pon usaha mabelle juga..
☺☺☺☺


Ye 1bekas jer tp jarang2 pki....pki time period lpas tu pki time dgn suami.
☺


Tk lama juga...sbb baru kwen...kira2 dah 8bulan usaha...
Ada sengugut n fibroid




......................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------


Kami berpengalaman lebih 3 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Kitar Haid Xtetap
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami
- Masalah Sukar Hamil


Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda

Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!
.