Senang Hamil: April 2016

Senang Hamil

Senang Hamil

Saturday, April 30, 2016

Berjaya Hamil - 1 Daraayu dan 1 Selenium





Salam kak, cek pagi ni dua line




.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman hampir 5 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Masalah Sukar Hamil
- Masalah Haid
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda


Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!
. 

Friday, April 29, 2016

Berjaya Hamil - 1 DaraAyu dan 1 Garam Buluh


assalam sis....
Alhamdulillah sis..sy dh berjaya....
sy cek upt ari ahad lps dh naik 2line tp msh kbur2....

emmm....mgu dpn kot cek lg...sbb smlm g cek kt klinik pn kbur lg...



.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman hampir 5 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Masalah Sukar Hamil
- Kitar Haid Xtetap
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda

Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!
.




Thursday, April 28, 2016

“Tadi sya cek UPT. POSITIVE. Boleh teruskn makan DARAAYU ke sis?"



"Assalam sis. Hamil bole terus makan DaraAyu? InshaAllah..baru test td..patutnya arini period tp da smggu badan lain mcm"

"Dh 5 hri lewat trkh period.tdi sya cek upt..positive.mcm mne klo daraayu blom habis mkn dah positive.truskn mkn ker sis?"

"Salam puan. Alhmdulillah sy test pg tadi naik 2 line 😍Sy tak pasti brapa hri lewat sbb haid mmg tak tratur"

"Sy bru je habis sebotol mkn daraayu sis. Sis,pg ni..sy try buat upt test. Ada 2 line"

"Alhamdulillah... sy dh cek 5w. tepat2 3thn pkahwinan sy. Masalah cuma kalau period 3 ari je.. itupun kuantiti skit"

"Assalam dik.. check upt pg td..1 terang 1 blurr. pnantian slma 6 taun ni.. "


"assalammualaikum sis. sory gangu. tdi g check sy pregnant 😍😍😍"

Testimoni2 lagi -->>> http://goo.gl/nIjK4j
Testimoni2 lagi -->>> http://goo.gl/nIjK4j
Testimoni2 lagi -->>> http://goo.gl/nIjK4j
.
Kapsul Daraayu adalah dari 100% daripada buah kelapa TANPA BAHAN KIMIA DAN TANPA HABA yang membantu mengimbangkan hormon.

Siapa yang sesuai :
1) Sukar hamil
2) Masalah haid
3) Ada senggugut
4) Mudah keguguran
5) Rahim tidak kuat
6) Ada endo, cyst, PCOS dan fibroid

CARA MAKAN :
Ambil 2 biji sebelum sarapan
Ambil 2 biji sebelum tidur



1 botol Daraayu 120 biji

1 botol RM50 termasuk pos
2 botol RM90 termasuk pos
3 botol RM130 termasuk pos
5 botol dan PERCUMA 1 botol RM210 termasuk pos
.
BERMINAT NAK CUBA DARAAYU? NAK INFO LANJUT?
.
WHATSAPP "DARAAYU" KE 014 291 4693
WHATSAPP "DARAAYU" KE 014 291 4693
WHATSAPP "DARAAYU" KE 014 291 4693
.

Berjaya Hamil - Masalah Haid Kejap Ada Kejap Tiada - 1 DaraAyu



Salam sis nk tnya.sya Dh 5 hri limpas trkh period.tdi sya cek utp.Amen.positve.mcm mne klo jamu blom habis mkn Dh pstve.truskn mkn ker sis?

Mcm bln lpas sye da mslh tdk trtur.skjp da skjp tkda lgsg.kalo pgi da pastu ptg tkda


.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman hampir 5 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Masalah Sukar Hamil
- Masalah Haid
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda


Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!
. 

Untuk Wanita - Petua Senang Legakan Sakit Senggugut Semasa Haid

kredit : producemadesimple.ca

Senggugut adalah gejala yang biasa. Gejala ini biasanya bermula sebelum haid atau pada awal haid. Jika anda mempunyai sakit yang teruk, anda mungkin mengalami keadaan yang dipanggil dysmenorrhea. 

Dysmenorrhea boleh menjadi tanda masalah dalam rahim atau organ-organ pelvik lain, termasuk PMS, endometriosis atau sista ovari. Berjumpa doktor jika anda mengalami senggugut yang melampau.

Teh Halia Melegakan Senggugut

Halia boleh digunakan untuk mengurangkan kesakitan yang disebabkan oleh senggugut. Ia melegakan kesakitan dan keradangan. Halia juga digunakan untuk loya dan sakit perut yang kadang-kadang ada semasa haid. University of Maryland Medical Center mengesyorkan mengambil halia 2-3 kali sehari semasa anda mengalami senggugut.

Cara Penyediaan :
  1. Potong kulit halia
  2. Hiris halus
  3. Gunakan 2 sudu besar halia untuk setiap cawan air.
  4. Masak air halia selama 2 minit dan minum semasa suam

Jangan minum teh halia jika anda mempunyai ulser peptik, batu karang atau ada mengambil pil pencair darah. Mengambil halia terlalu banyak mungkin menyebabkan kerengsaan mulut, pedih ulu hati dan cirit-birit.


.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman hampir 5 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Masalah Sukar Hamil
- Masalah Haid
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda


Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!
. 

Wednesday, April 27, 2016

Masalah Haid Tak Datang 3 Bulan - Sekarang Setiap Bulan Ada Haid - 2 Botol DaraAyu



Setakat ni yg saya ingat lendir subur tu keluar masa sy jauh dgn suami.😔
X ada rezeki lg nmpaknya..x pe lah..terus usaha.daraayu x nak tinggal sbb ada kesan +ve

Sblm ni haid paling lma x dtg 3 bln.sjak amik daraayu haid dtg setiap bln.cuma,masih x teratur.





.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman hampir 5 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Masalah Sukar Hamil
- Masalah Haid
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda


Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!
. 

Sebab Wanita Hadapi Masalah Tiada Haid Berbulan-Bulan Tapi Bukan Hamil


sumber : newsforamerica.co

Amenorrhea ialah ketiadaan haid. Wanita yang tiada haid sekurang-kurangnya tiga kitaran berturut-turut atau remaja perempuan yang masih tiada haid walaupun berumur 15 tahun dikatakan mempunyai amenorrhea.

Punca yang paling biasa amenorrhea adalah kehamilan. Sebab-sebab lain amenorrhea termasuk masalah dengan organ-organ pembiakan atau dengan kelenjar yang membantu mengawal tahap hormon.

Tanda utama amenorrhea ialah ketiadaan haid. Bergantung kepada punca amenorrhea, anda mungkin mengalami tanda-tanda atau gejala-gejala seperti:
  • Keluar air dari puting
  • Keguguran rambut
  • Sakit kepala
  • Perubahan penglihatan
  • Bulu muka berlebihan
  • Sakit pelvik
  • Jerawat
Amenorrhea boleh berlaku atas pelbagai sebab :

Perancang Kehamilan

Sesetengah wanita yang mengambil pil kawalan kelahiran mungkin tidak mempunyai haid. Walaupun selepas berhenti pil perancang, ia mungkin mengambil sedikit masa sebelum mengalami ovulasi tetap dan kedatangan haid. Perancang yang dicucuk atau ditanam juga boleh menyebabkan amenorrhea

Ubat-ubatan

Ubat-ubatan tertentu boleh menyebabkan haid berhenti seperti :
  • Antipsikotik
  • Kemoterapi kanser
  • Antidepresan
  • Ubat tekanan darah
  • Ubat alahan

Faktor gaya hidup

Kadang-kadang faktor gaya hidup menyumbang kepada amenorrhea, contohnya:
  • Kurang berat badan. Kurang berat badan berlebihan iaitu kira-kira 10 peratus di bawah berat badan normal mengganggu banyak fungsi hormon di dalam badan yang berpotensi menghentikan ovulasi. Wanita yang mempunyai gangguan makan seperti anoreksia atau bulimia sering berhenti haid kerana perubahan hormon yang tidak normal.
  • Senaman yang berlebihan. Wanita yang mengambil bahagian dalam aktiviti-aktiviti yang memerlukan latihan yang ketat seperti balet mungkin mendapati kitaran haid mereka terganggu. Beberapa faktor gabungan yang menyumbang kepada ketiadaan haid pada para atlet termasuk lemak badan yang kurang, tekanan dan penggunaan tenaga yang tinggi.
  • Tekanan. Tekanan mental boleh mengubah fungsi hipotalamus anda iaitu bahagian otak yang mengawal hormon. Akibatnya ovulasi dan haid boleh berhenti. Haid yang tetap biasanya datang semula selepas tekanan anda berkurangan.

Ketidakseimbangan hormon
  • Sindrom ovari polisistik (PCOS)
  • Tiroid. Kelenjar tiroid terlalu aktif (hipertiroidisme) atau kelenjar tiroid tidak begitu aktif (hipotiroidisme) boleh menyebabkan masalah haid termasuk amenorrhea.
  • Tumor pituitari. Tumor dalam kelenjar pituitari boleh mengganggu peraturan hormon haid.
  • Menopaus pra-matang. Menopaus biasanya bermula sekitar usia 50. Tetapi, bagi sesetengah wanita, bekalan ovari telur berkurangan sebelum umur 40 dan haid berhenti.

Masalah struktur

Masalah dengan organ-organ seksual diri mereka juga boleh menyebabkan amenorrhea. Contohnya termasuk:
  • Parut rahim. Sindrom Asherman adalah satu keadaan di mana tisu parut di dalam lapisan rahim kadang-kadang boleh berlaku selepas dilation and curettage (D&C), cesarean atau rawatan untuk fibroid rahim. Parut rahim menghalang pembinaan dan penumpahan lapisan rahim.
  • Kekurangan organ-organ pembiakan. Kadang-kadang masalah timbul semasa perkembangan janin yang menyebabkan seorang wanita yang dilahirkan tanpa beberapa bahagian utama sistem pembiakan seperti rahim, pangkal rahim atau faraj. Kerana sistem pembiakan beliau tidak berkembang secara normal dan dia tidak boleh mempunyai kitaran haid.
  • Keabnormalan struktur vagina. Halangan faraj boleh menghalang pendarahan haid. Membran yang ada dalam faraj menghalang aliran keluar darah dari rahim dan serviks



.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman hampir 6 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Masalah Sukar Hamil
- Masalah Haid
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda


Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!
. 

Tuesday, April 26, 2016

Untuk Wanita, Sebab-Sebab Haid Keluar Coklat

sumber : en.wikipedia.org
Pendarahan coklat semasa haid adalah perkara biasa. Ini kerana darah telah teroksida dan menyebabkan perubahan warna.

Haid yang tidak lancar juga boleh menjadi sebab berlaku pendarahan coklat. Kadang-kadang sebahagian kecil daripada darah haid tidak keluar dan selepas beberapa hari (1-3 hari) ia muncul sebagai pendarahan coklat. Biasanya haid seperti ini berlaku beberapa hari selepas anda habis haid.


Pendarahan coklat semasa haid boleh diperhatikan juga dalam kes-kes berikut:

Tekanan atau kemurungan semasa atau selepas haid
Apabila seorang wanita berada di bawah tekanan dan kemurungan yang melampau, lapisan rahim menjadi nipis. Apabila berlaku situasi ini akan terjadi kelewatan dalam meruntuhkan dinding endometrium. Kelewatan ini akan menyebabkan darah teroksida dan berubah warna. Seterusnya haid boleh kelihatan seperti pendarahan coklat.

Haid dengan pembekuan darah
Darah beku biasanya mempunyai warna coklat dan / atau hitam dan apabila darah beku bercampur dengan darah haid, ia boleh menjadi seperti pendarahan coklat. Dalam kes ini, aliran haid boleh menjadi normal selepas 1-2 hari.

Makan ubat semasa haid
Jika seorang wanita mengambil beberapa jenis ubat, pendarahan haid boleh menjadi coklat. Ramai wanita yang menggunakan pil kawalan kelahiran dan / atau suntikan steroid boleh menyebabkan pendarahan coklat semasa haid.

Ada polip rahim dan / atau cyst
Jika wanita mempunyai polip rahim dan / atau cyst, aliran haid boleh mempunyai warna coklat.



.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman hampir 6 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Masalah Sukar Hamil
- Masalah Haid
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda




Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!
.