Senang Hamil: May 2015

Senang Hamil

Senang Hamil

Saturday, May 30, 2015

Terapi Orang Lama untuk Meningkatkan Kesuburan Wanita

Minyak Castor
Sumber : www.rameshwaramagrooils.com

Minyak Castor terapi telah digunakan selama berabad-abad untuk menggalakkan penyembuhan dalam badan dan lebih khusus sistem pembiakan. Dengan menggunakan pek minyak kastor untuk kegunaan luaran, faedah positif telah dijumpai.

Apakah Minyak Castor?
Minyak Castor berasal dari tumbuhan Castor (Ricinus communis), juga dikenali sebagai Palma Christi. Minyak Castor telah digunakan beribu-ribu tahun dahulu

Apakah yang dimaksudkan dengan Pek Minyak Castor?
Pek Minyak Castor adalah kain yang direndam dalam minyak castor yang diletakkan pada kulit untuk meningkatkan peredaran dan menggalakkan penyembuhan tisu-tisu dan organ-organ di bawah kulit.

Minyak Castor telah digunakan secara tradisional untuk membantu dalam kes-kes dengan keradangan, kesakitan, atau ketumbuhan. Pek Castor Oil boleh menjadi terapi yang hebat untuk:
  • Menyokong kesihatan ovari
  • Menyokong kesihatan tiub fallopio
  • Menyokong kesihatan rahim
  • Detoksifikasi sebelum konsepsi
  • Menyokong kesihatan telur
Video Cara Guna Pek Minyak Castor

Pek minyak castor merangsang detoksifikasi di dalam badan seperti sistem limfa dan hati. Pek minyak castor juga merangsang aliran darah yang baik. Semua ini penting untuk mengeluarkan toksin, tisu mati dan darah lama. Rangsangan sistem ini juga boleh membantu mencegah penyakit dalam organ-organ pembiakan. Pek minyak castor adalah cara yang baik untuk menyokong sistem pembiakan yang sihat.


.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman lebih 4 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Kitar Haid Xtetap
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami
- Masalah Sukar Hamil

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda

Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!

.

Selamat Bersalin - Set BMI



40 minggu kehamilan
Sumber : www.huggies.com.au

Aslmkm..kak safra. Sthn yg lalu sy pnh bli product akk. Mse tu utk mbntu sy mngndung. Alhmdulillah, 3bln pggunaan yg konsisten, akhirnye sy mngndung. Skrg ank sy dh nk msuk 5bln. Sy suke dgn garam buluh akk tu tp shingge harini sy sbnrnye tcari-cari product garam buluh akk kt lua tp x jmpe. Yg sy jmpe garam buluh len tp sy bli la juga wpn len. Kali ni plak, sy search2 kt fb tetibe t'search page snang hamil akk trus cari smule no akk utk tny kt akk mngenai garam buluh tu. Klu sy nk bli garam buluh shj, brape hrgenye kak? Dlu sy bli set (lumi glow + garam buluh).

Sbb lps bsalin sy dh hilng 20kg tp msh blm smpi ke bmi yg spttnye... tp, kwn2 smua kate sy nmpk kurus sgt
Lgpn sbnrnye utk sy bnyk mnum air msak
Lps bsalin ni sy trus xnk sntuh air msak. Kne pks mnum bru mnum.
Alhmdulillah la kak bnyk turun. Dan trime ksh kt akk juga sbb mbntu sy utk mngndung...

.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman lebih 3 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Kitar Haid Xtetap
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami
- Masalah Sukar Hamil

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda

Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!
.

Friday, May 29, 2015

Pertimbangkan Kebaikan Dan Keburukan Minuman Ini Ketika Cuba Untuk Hamil

petua senang hamil

Teh adalah minuman kedua paling banyak diminum di dunia. Sebab mengapa ia mungkin yang terbaik untuk tidak minum teh hijau ketika cuba untuk hamil dan semasa hamil adalah bahawa kajian telah menunjukkan bahawa penggunaan teh hijau yang berlebihan atau terlalu banyak boleh mengurangkan keupayaan badan untuk menyerap asid folik yang penting untuk tiub neural dalam janin dan berisiko menyebabkan kecacatan tiub neural termasuk spina bifida.

Teh hijau mengandungi kafein kira-kira 24-45 mg dalam 8 auns (237mL). Walaupun kafeinnya kurang berbanding teh hitam atau teh oolong, kopi dan soda berkafein, teh hijau masih mengandungi kafein yang boleh melalui plasenta kepada janin. Oleh kerana terdapat hanya sedikit kajian untuk membuktikan kesan kafein semasa hamil atau semasa menyusukan anak, banyak cadangan untuk menghadkan pengambilan kafein




Dari segi positifnya, teh hijau boleh menyokong kesuburan. Teh hijau diketahui memberi manfaat antioksidan. Antioksidan adalah penting untuk kesuburan kerana mereka mengurangkan pembentukan radikal bebas dalam badan. Radikal bebas boleh merosakkan sel-sel, menyebabkan kematian sel dan juga merosakkan DNA (telur dan sperma adalah sel-sel). Walau bagaimanapun, terdapat banyak cara untuk mengambil antioksidan selain daripada minum teh hijau. Beri dan sayur-sayuran berdaun hijau gelap tinggi antioksidan.

Teh hijau juga mengandungi asid amino L-theanine. L-theanine telah terbukti untuk memberikan rangsangan kepada kadar metabolisme untuk pengurusan berat badan, menyokong tahap insulin yang sihat untuk PCOS dan kencing manis dan mempunyai kesan anti-keresahan. Catechin dalam teh hijau boleh membunuh bakteria dan menghalang virus, berpotensi mengurangkan risiko jangkitan. 

Oleh itu, pertimbangkan kebaikan dan keburukan teh hijau ketika cuba untuk hamil.



.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman lebih 6 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Masalah Sukar Hamil
- Masalah Haid
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda




Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!
. 

Makanan Untuk Menyokong Hormon Dan Menyuburkan Lapisan Rahim

Petua senang hamil
Sumber : www.leanitup.com
Serat seperti flax seeds, sayur-sayuran berdaun hijau gelap seperti kale, bijirin penuh dan kekacang menggalakkan metabolisme estrogen dan pencernaan yang sihat. Dapatkan kira-kira 28 gram serat sehari.


Seterusnya superfoods untuk menyokong keseimbangan hormon secara keseluruhan
  • Maca (Lepidium Lepidium)
  • Goji beri (Lycium barbarum, L. chinensis)
  • Minyak kelapa
  • Minyak ikan kod

Sokong lapisan rahim dengan makan makanan yang tinggi kandungan zat besi seperti :
  • Salmon
  • Biji labu dan biji bunga matahari
  • Quinoa
  • Spirulina
  • Rumpai laut hijiki

Pertimbangkan makanan yang menyokong kehangatan. Apabila tahap progesteron meningkat, begitu juga dengan suhu badan anda, seperti yang anda lihat dalam carta BBT. Makan sup atau tambah beberapa herba dalam makanan seperti cili merah, halia atau kulit kayu manis.



.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman lebih 6 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Masalah Sukar Hamil
- Masalah Haid
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda




Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!
. 

Keluar Cecair Dari Puting Payudara Dan Kesukaran Hamil



Cecair yang keluar dari puting boleh menjadi perkara biasa selepas rangsangan puting, biasanya selepas bersama suami. Cecair seperti ini tidak berbahaya. Untuk wanita yang menyusu bayi, ia boleh mengambil masa setahun atau lebih untuk cecair puting benar-benar hilang.


Pengeluaran cecair puting yang berterusan boleh menjadi tanda ketidakseimbangan hormon atau tumor pituitari, atau kedua-duanya dan sangat boleh memberi kesan kepada kesuburan. Cecair dari puting ini mungkin warna seperti susu atau kehijauan dan kes-kes yang jarang berlaku mungkin berdarah.

Mana-mana wanita yang mengalami pengeluaran cecair puting yang berterusan jika tiada kehamilan dan penyusuan sebelumnya perlu berjumpa doktor untuk ujian hormon. Sebab-sebab biasa cecair puting ialah peningkatan tahap hormon prolaktin, yang dikenali sebagai hyperprolactinemia. Galactorrhea adalah aliran susu jika tiada kehamilan atau melahirkan anak dan sering disebabkan oleh hyperprolactinemia. Kedua-duanya dikaitkan dengan hipotiroidisme dan kadang-kadang tumor benigna pituitari dikenali sebagai pituitari microadenoma.

Peningkatan tahap prolaktin dan / atau diagnosis hipotiroidisme secara langsung memberi kesan kepada kesuburan dan keupayaan wanita untuk hamil. Peningkatan tahap prolaktin boleh menyebabkan kitaran haid yang tidak teratur, mengganggu ovulasi, meningkatkan risiko keguguran dan menyebabkan ketidaksuburan. Ia perlu dinilai dan dirawat oleh profesional perubatan dengan segera, terutamanya jika anda cuba untuk hamil.



.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman lebih 6 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Masalah Sukar Hamil
- Masalah Haid
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda




Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!
. 

Haid Semakin Baik



Kitar Haid
Sumber : www.archertower.com

harap pon mcm tu lah..  sy suka guna produk ni sbb x berminyak n period pon dah semakin ok ..

.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman lebih 3 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Kitar Haid Xtetap
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami
- Masalah Sukar Hamil

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda

Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!

.

Thursday, May 28, 2015

Bersedia Untuk Hamil Dengan Multivitamin


petua senang hamil
Sumber : media.silabg.com

Multivitamin berfungsi sebagai “back up" diet kita. Satu kajian dari Harvard Medical School yang melibatkan 18000 wanita telah menunjukkan bahawa mengambil multi vitamin, terutamanya asid folik, boleh meningkatkan peluang kehamilan

Adakah Anda Perlu Ambil Multivitamin?

Tanya diri anda soalan-soalan ini
  •  Adakah anda skip satu hidangan atau lebih dalam sehari?
  •  Adakah anda mempunyai alahan makanan?
  •  Adakah anda mempunyai lingkaran hitam di bawah mata?
  •  Adakah anda di bawah tekanan di rumah atau di tempat kerja?
  •  Adakah anda banyak makan makanan yang diproses?
  •  Adakah anda makan sekurang-kurangnya 2 hidangan buah-buahan dalam sehari?
  •  Adakah anda makan sekurang-kurangnya 3 hidangan sayur-sayuran dalam sehari?
  •  Adakah anda sering jatuh sakit?
  •  Semasa haid adakah anda mempunyai darah gelap, senggugut, atau darah beku?
  •  Adakah anda mendapat tidur yang cukup?


Nutrien Penting Untuk Kesuburan

Vitamin D: Membantu tubuh menghasilkan hormon seks yang seterusnya memberi kesan kepada ovulasi dan keseimbangan hormon.

Vitamin E: Meningkatkan kesihatan sperma dan motiliti pada lelaki.

Vitamin C: Meningkatkan tahap hormon dan meningkatkan kesuburan di kalangan wanita dengan kecacatan fasa luteal

Bagi lelaki, vitamin C telah terbukti untuk meningkatkan kualiti sperma dan melindungi sperma daripada kerosakan DNA

B6: Pengawal selia hormon. Ia juga membantu mengawal gula dalam darah, melegakan PMS, dan membantu wanita dengan kecacatan fasa luteal

B12: Meningkatkan pengeluaran dan kualiti sperma. Ia juga boleh membantu untuk meningkatkan lapisan endometrium dan mengurangkan risiko keguguran. Beberapa kajian telah mendapati bahawa kekurangan B12 boleh meningkatkan peluang ovulasi

Asid folik: Membantu mencegah kecacatan tiub neural dan kecacatan jantung kongenital, bibir sumbing, kecacatan anggota badan, dan anomali saluran kencing dalam perkembangan fetus. Kekurangan asid folik boleh meningkatkan risiko bayi dengan berat lahir kurang dan terencat pertumbuhan janin.

Zat Besi: Wanita yang tidak mendapat jumlah zat besi yang cukup boleh mengalami anovulasi (kurangnya ovulasi) dan kesihatan telur yang rendah sehingga boleh menghalang kehamilan pada kadar 60% lebih tinggi daripada mereka yang mempunyai simpanan zat besi yang mencukupi dalam darah.

Selenium: Antioksidan yang membantu melindungi telur dan sperma dari radikal bebas. Radikal bebas boleh menyebabkan kerosakan kromosom yang diketahui menjadi penyebab keguguran dan kecacatan kelahiran. Selenium juga diperlukan untuk pembentukan sperma.

Zink: Pada wanita, zink bekerja dengan lebih daripada 300 enzim yang berbeza dalam badan. Tanpa itu, sel-sel anda tidak boleh membahagi dengan betul. Tahap zink yang rendah telah dikaitkan secara langsung dengan keguguran pada peringkat awal kehamilan



.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman hampir 6 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Masalah Sukar Hamil
- Masalah Haid
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda



Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!

. 

Berjaya Hamil 5 Bulan


Sumber : www.yourbabylibrary.com

assalam puan safra.sorry lupa nak update...puan ingat saya?sy pengguna setia.sy dah pregnant 5 bulan lebih..alhmdulillah..
ya..alhamdulillah.dah 22minggu..

.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman lebih 3 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Kitar Haid Xtetap
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami
- Masalah Sukar Hamil

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda

Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!

.

Wednesday, May 27, 2015

Berjaya Hamil - PCOS


Sumber : pregnant-now.com
salm puan safra sya dah disahkan hamil 6 minggu setelah mengguna botol lumiglow yg ke 3 t.rima kasih ye puan kenalkan produk ni kat sya...alhamdulilah syukur sangat 3 tahun sya menunggu saat ni..

sebab pcos t'ksih puan doakan saya n bby shat ye..

.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman lebih 3 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Kitar Haid Xtetap
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami
- Masalah Sukar Hamil

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda

Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!

.

Tuesday, May 26, 2015

Berjaya Hamil - Fibroid



4 minggu kehamilan
Sumber : raisingchildren.net.au


Salam ,allhamdullillah saya baru cek yang saya baru  hamil 4mggu...adakah saya masih perlu gunakan lumiglow?atau ape advice cik?eja.....

Sbb fibroid n mmg dah hampir setahun cube untuk dptkn anak....n allhamdullillah....

.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman lebih 3 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Kitar Haid Xtetap
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami
- Masalah Sukar Hamil

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda

Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!

.

Monday, May 25, 2015

Wanita Dengan Rahim Terbalik

Sumber : healthlibrary.com

Rahim retroverted atau terbalik adalah nama yang diberikan kepada rahim yang condong ke belakang di dalam pelvis. Biasanya, wanita dilahirkan dengan rahim sedikit ke hadapan, ke arah perut. Dalam sebahagian besar wanita dengan rahim terbalik adalah disebabkan genetik.

Walau bagaimanapun, faktor-faktor tertentu boleh menyebabkan rahim yang ada di kedudukan biasa untuk menjadi terbalik. Puncanya termasuklah:

# Kehamilan : Semasa hamil, rahim menjadi lebih besar dan ligamen yang memegang rahim di tempat menjadi lemah. Akibatnya, ramai wanita mendapati bahawa rahim mereka menjadi retroverted selepas mereka melahirkan bayi.
# Menopause : Semasa putus haid, paras estrogen menurun dengan cepat di kalangan wanita. Seperti kehamilan, ini boleh menyebabkan ligamen yang memegang rahim menjadi lemah, menyebabkan ia tergelincir ke dalam dan berkedudukan terbalik.
# Masalah Kesihatan Reproduktif : Isu-isu kesihatan reproduktif tertentu, termasuk penyakit radang pelvik dan endometriosis boleh menyebabkan rahim untuk condong ke belakang. Ini adalah kerana penyakit ini boleh menyebabkan pembentukan tisu parut di bahagian dalam abdomen, memaksa rahim keluar daripada kedudukan normal.

Apakah Tanda-tanda Rahim Terbalik?

Secara umumnya, majoriti wanita yang mengalami rahim terbalik tidak mengalami sebarang gejala. Walau bagaimanapun kedua-dua gejala yang paling biasa berlaku termasuk:

# Sakit ketika melakukan hubungan seksual
# Kesakitan semasa haid (senggugut)

Gejala yang jarang berlaku yang berkaitan dengan rahim terbalik termasuk:
# Sakit belakang
# Peningkatan jangkitan saluran kencing
# Masalah lemah kawalan kencing
# Sakit semasa menggunakan tampon
# Masalah kesuburan

Adakah Terdapat Komplikasi Kesihatan dengan Rahim Terbalik?

Wanita dengan rahim terbalik mengalami komplikasi kesihatan akibat daripada keadaan mereka. Walau bagaimanapun, kadang-kadang rahim terbalik boleh menjadi tanda amaran penyakit radang pelvis atau endometriosis. Pastikan anda menghubungi doktor jika mengalami:

# Sakit pelvis yang teruk
# Haid yang tidak teratur
# Ovulasi tidak teratur atau ketidaksuburan

Ramai wanita yang mempunyai rahim terbalik bimbang bahawa ia akan memberi kesan kepada kesuburan pada masa depan. Walau bagaimanapun, kebanyakan wanita dengan rahim terbalik boleh mempunya kehamilan yang sihat.

Rawatan Untuk Rahim Terbalik

Pilihan rawatan termasuk:

# Latihan : Wanita boleh melakukan senaman lutut ke dada untuk menggalakkan rahim untuk kembali ke tempat yang betul. Malangnya, ini penyelesaian sementara untuk masalah rahim terbalik.
# Pessaries: Alat penghalang kehamilan yang dipakai di dalam vagina. Ia membantu untuk menyokong rahim dalam kedudukan yang betul. Walau bagaimanapun, alat-alat ini hanya boleh dipakai dalam jangka pendek kerana risiko jangkitan faraj.

# Pembedahan: Pembedahan untuk rahim terbalik disediakan. Dikenali sebagai prosedur UPLIFT untuk mengubah semula rahim dengan mengurangkan dan memendekkan ligamen yang menyokongnya


.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman lebih 5 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Kitar Haid Xtetap
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami
- Masalah Sukar Hamil

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda

Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!

.

Masalah Haid Coklat


Sumber : www.lunette.com

Tpi sjak sya pkai mabelle ni..smpai sya Tenga dtg bulan ni Skrg ni..banyak darah sya tau

Blm lgi masi ade lgi
Tenga skit2 ni pn sya sapu jga

Mula2 tu mcm coklat dlu..Tpi sejak pkai mabelle ni trus mcm merah sdh

Iya btl..Lpas tu mcm keluar darah ketul.padahal darah pertama tu..sblm ni klau keluar darah ketul pn yg ke 2 hri sdh

.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman lebih 3 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Kitar Haid Xtetap
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami
- Masalah Sukar Hamil

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda

Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!

.

Saturday, May 23, 2015

Berjaya Hamil 4 Minggu - Haid Tidak Teratur


4 minggu kehamilan
Sumber : www.stanfordchildrens.org

salam..buat pngethuan sy dh pregnnt 4 minggu... jd nya lumiglow ni kne truskn ke mcm mna ya?

cycle period xtratur

.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman lebih 3 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Kitar Haid Xtetap
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami
- Masalah Sukar Hamil

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda

Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!

.

Friday, May 22, 2015

Berjaya Hamil Lagi

petua senang hamil


Sumber : www.mamaexpert.com


Slm sis....thn 2013 sy try guna krim senang hamil utk hamil anak ke 2 setelah 6 thn umur anak yg ptama...alhamdulillah thn 2014 sy hamil..
Bln okt 2014 lahirlah seorang puteri dgn berat 3.7 kg....

Umur bby kedua sy 4 bln...alhamdulillah sy mgandung plak skrng ni sis...
Trima kasihlah utk krim senang hamil....

Ye sis..dah nak msk 3...
Dah 3 bln lbih skrng...bby kedua br 7 bln skrng....alhamdulillah..

.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman lebih 3 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Kitar Haid Xtetap
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami
- Masalah Sukar Hamil

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda

Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!
.



Thursday, May 21, 2015

Resepi Smoothie Untuk Kesuburan Lelaki Dan Wanita

petua senang hamil
Smoothie Pisang Blackberry
Sumber : www.thetrentonline.com

Smoothie kesuburan adalah minuman dibuat daripada bahan-bahan semula jadi, biasanya buah-buahan segar untuk meningkatkan kesihatan, membantu penyembuhan, dan meningkatkan kesuburan.

Smoothie yang sihat ini memberi manfaat kepada anda ketika cuba untuk hamil kerana ia kaya dengan makanan kesuburan dan anti-oksidan untuk menjaga anda telur dan sperma supaya lebih muda dan sihat. Ia meningkatkan tenaga dan memberikan khasiat kepada organ-organ pembiakan.

Produk haiwan, bijirin, alkohol, kopi dan garam menyebabkan badan anda untuk menjadi lebih berasid. Sebaliknya buah-buahan, sayur-sayuran, dan asid lemak yang penting dalam kesuburan membantu untuk mengalkali badan anda.

Beberapa kajian telah menunjukkan bagaimana pengambilan makanan antioksidan dan mikronutrien adalah amat penting dalam kesuburan dan mewujudkan fungsi pembiakan yang sihat dalam kedua-dua lelaki dan perempuan.

Malah meminum smoothie yang sihat bukan sahaja berguna sebelum hamil tetapi juga disyorkan semasa hamil, menyusukan dan anda boleh memberikan kepada anak-anak untuk membantu mereka membesar dengan sihat dan kuat.

Resipi ini adalah untuk dua orang. Kisar bahan-bahan berikut:

1 cawan buah-buahan segar dan organik seperti mangga, buah beri, atau pic
75 ml susu badam (Ia boleh dibuat di rumah oleh dengan mengisarkan badam dengan air)
1/2 sudu teh ekstrak vanila organik untuk menambah rasa (pilihan)
2 sudu serbuk antioksidan yang datang dari 100% buah (goji, acai, delima, manggis, blackberry, kranberi, strawberi, acerola, dan banyak lagi) tanpa mineral sintetik atau tambahan vitamin.
2 sudu spirulina /wheatgrass /rumput barli (tanpa mineral sintetik dan tambahan vitamin)
2 biji pisang
1/3 cawan yogurt (jika anda suka)
1 sudu debunga lebah
1 sudu madu (terbaik jika mentah)
2 sudu badam
1 sudu minyak biji flaks (pilihan)

Jika anda ingin tekstur berkrim, tambah yogurt. Jika smoothie anda terlalu pekat, anda boleh menggunakan jus segar atau air untuk menjadikannya lebih cair.

Jika anda mahu smoothie yang manis sedikit, tambah madu atau sedikit sirap maple (bukan menggunakan gula atau sirap jagung)

Anda boleh minum smoothie kesuburan setiap hari. Kebanyakan wanita dan lelaki teruskan mengambil smoothie ini walaupun selepas berjaya hamil. Ia boleh diambil oleh kedua-dua lelaki dan wanita dan sangat berguna untuk lelaki yang ingin meningkatkan kualiti sperma (DNA, morfologi, jumlah dan motiliti) dan bagi wanita yang ingin meningkatkan kualiti telur dan menyokong ovulasi sihat.



.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman lebih 5 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Kitar Haid Xtetap
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami
- Masalah Sukar Hamil

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda

Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!

.

Wednesday, May 20, 2015

Spotting Coklat Sebelum Keluar Darah Merah



petua senang hamil
Spotting sebelum haid
Sumber : sliceoflemon.com

Menurut BeyondFertility, spotting sebelum haid boleh disebabkan oleh implantasi, dari cyst atau fasa luteal yang singkat dan kualiti telur yang terjejas. Spotting sebelum haid adalah perkara biasa tetapi tidak ideal. Haid yang ideal harus bebas aliran darahnya sejak ia bermula.


Punca utama spotting beberapa hari sebelum haid adalah disebabkan adalah progesterone yang rendah. Hormon progesteron membantu mengekalkan lapisan rahim untuk kehamilan. Dalam kitaran haid tanpa berlakunya kehamilan, progesteron mula berkurangan. Apabila paras progesteron jatuh, dinding rahim runtuh dan haid pun berlaku.

Pada wanita yang kekurangan progesteron, mereka akan mengalami spotting beberapa hari hingga seminggu sebelum haid mereka bermula. Ini juga boleh menyebabkan ketidaksuburan dan keguguran awal. Kedua-duanya adalah gejala progesteron yang rendah.

Biasanya apabila seorang wanita mengalami spotting selama lebih daripada beberapa hari sebelum haid mereka, kemungkinan mereka mengalami masalah fasa luteal.

Fasa luteal dalam kitaran haid adalah amat penting. Ia adalah satu fasa dari hari ovulasi sehingga hari haid seterusnya. Fasa luteal biasanya kira-kira dua minggu, tetapi sesetengah wanita boleh mempunyai fasa yang lebih pendek atau lebih panjang. Semasa fasa luteal, badan mula mengeluarkan progesteron lebih daripada biasa untuk menyediakan badan untuk kehamilan. Progesteron juga membantu lapisan endometrium menjadi tebal untuk telur membenam

Sesuatu yang sangat penting tentang fasa luteal ialah panjang fasa luteal. Seperti yang dinyatakan sebelum ini, kebanyakan wanita mempunyai fasa luteal kira-kira dua minggu. Walau bagaimanapun, mempunyai fasa luteal yang terlalu pendek boleh menunjukkan masalah. Ini kerana jika fasa luteal kurang daripada 12 hari, badan tidak mempunyai masa yang cukup untuk membina tahap progesteron. Ini bermakna bahawa jika fasa luteal wanita adalah kurang daripada 12 hari (dikenali sebagai kecacatan fasa luteal), embrio mungkin mempunyai masalah membenam dan boleh menyebabkan keguguran.


Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman hampir 6 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Masalah Sukar Hamil
- Masalah Haid
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda




Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!
.