Senang Hamil: Untuk Wanita : Bahaya Plastik Terhadap Kesuburan

Friday, August 15, 2014

Untuk Wanita : Bahaya Plastik Terhadap Kesuburan





Bahan bahan kimia tertentu yang ada di plastik boleh meniru hormon atau mengikat kepada tapak reseptor hormon, maka ia boleh mengganggu keseimbangan semulajadi hormon tubuh anda. Bahan kimia ini dikenali sebagai xenohormones.



Semua xenohormones boleh menjejaskan fungsi sistem endokrin. Mereka boleh mengubah bagaimana hormon semula jadi yang dihasilkan, dimetabolismekan dan disingkirkan daripada badan.

Bahan kimia yang paling berbahaya ditemui dalam plastik adalah Bisphenol-A dikenali sebagai BPA. Pada tahun 2008 FDA menyatakan bahawa BPA adalah selamat, tetapi beberapa bulan kemudian pada tahun yang sama mereka mansuhkan selepas kajian BPA dikaitkan dengan keguguran, gangguan hormon, risiko kemandulan, kanser dan juga diabetes.

** Jangan minum air dari botol plastik yang telah ditinggalkan di bawah cahaya matahari atau haba. Ini boleh menyebabkan xenohormones masuk ke dalam air. Pilih botol air boleh diguna semula yang BPA free, keluli tahan karat atau kaca.

** Jangan sekali-kali panaskan makanan dalam ketuhar gelombang mikro dengan bungkusan plastik. Haba boleh menyebabkan plastik membebaskan gas berbahaya masuk ke dalam makanan anda







.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman lebih 8 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Masalah Sukar Hamil
- Masalah Haid
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda


Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!

.