Senang Hamil: Risiko Akibat Menunda Kehamilan

Wednesday, December 24, 2014

Risiko Akibat Menunda Kehamilan



Menunda kehamilan adalah salah satu contoh dari penyebab ketidaksuburan. Sekarang ini banyak wanita yang menunda kehamilan dengan alasan-alasan tertentu (kebanyakan dari alasan mereka adalah faktor pekerjaan, pendidikan dan kerjaya)

Banyak wanita yang menunda kehamilannya pada masa produktif sehingga akhirnya mengalami kesukaran hamil di usia yang lebih tua di mana mereka sudah benar-benar berharap untuk segera hamil

Faktor usia pada wanita sangat berpengaruh terhadap kesuburan. Sebagai contoh, kesuburan wanita di usia 38 tahun sudah jauh berkurangan berbanding wanita berusia 32 tahun. Memang benar wanita terbukti masih boleh hamil di usia 40-an, namun hal tersebut adalah peristiwa yang jarang berlaku yang tidak boleh kita jadikan panduan untuk semua wanita. Masalah usia memang menjadi halangan yang berat dalam mengatasi masalah ketidaksuburan

Bagi anda yang terfikir untuk tidak mempunyai anak dulu, sudahkan anda mempertimbangkan faktor kesihatan organ pembiakan anda ketika anda memutuskan untuk menunda kehamilan?

Untuk terjadinya kehamilan secara normal diperlukan 4 perkara berikut yang boleh kita golongka sebagai 4 syarat terjadinya kehamilan normal:

1) Adanya sperma dengan kualiti baik dan aktif
2) Adanya satu sel telur yang siap untuk disenyawakan
3) Saluran yang bebas halangan untuk mempertemukan keduanya
4) Rahim yang sihat

Jadi apabila berlaku masalah kemandulan, kemungkinan besar berlaku gangguan di salah faktor tersebut

Namun ada yang tidak ada masalah dengan semua masalah di atas namun tetap tidak boleh hamil. Hal ini adalah kerana kes yang cukup jarang dalam dunia perubatan dengan sebutan unexplained infertility (kemandulan yang tidak boleh dijelaskan penyebabnya)

.....................

Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman lebih 3 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Kitar Haid Xtetap
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda

Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!

.