Senang Hamil: Halangan Untuk Hamil Yang Ramai Tidak Tahu

Thursday, January 1, 2015

Halangan Untuk Hamil Yang Ramai Tidak Tahu


Sperma bertemu dengan telur dan bayi dihasilkan. Untuk hamil sepatutnya semudah itu. Tetapi sebenarnya tidak. Purata ejakulasi suami mengandungi 200 juta sperma. Tetapi dalam masa beberapa jam, jutaan sperma telah berkurangan kepada hanya 1/10 daripada jumlah itu.


Apa yang menyebabkan penurunan jumlah sperma tersebut dengan mendadak?

Terdapat banyak perkara dalam badan wanita yang mungkin tidak mesra kepada sperma lelaki termasuk mukus serviks. Mukus serviks membantu sperma untuk melalui vagina dan ke dalam serviks dan seterusnya, serta memberi nutrien kepada sperma supaya sperma lebih bertenaga untuk perjalanan yang panjang. Namun mukus serviks sebenarnya boleh membunuh sperma sebelum ia sampai kepada telur.

Apabila masalah ini timbul, sperma suami tidak dapat menembusi serviks dan kehamilan mustahil terjadi. Jadi, apa yang menyebabkan badan wanita begitu memusuhi satu perkara yang dia perlu untuk memenuhi impiannya untuk menjadi seorang ibu?

Berikut adalah beberapa punca umum yang boleh menyebabkan hal ini :


  • Jangkitan pada saluran pembiakan - Ini boleh menyebabkan cecair faraj menjadi tercemar, membunuh atau merosakkan sperma apabila memasuki faraj
  • Terlalu banyak antibodi anti - sperma dalam mukus serviks - Apabila diaktifkan, antibodi ini benar-benar bekerja untuk melumpuhkan sperma, mencegah daripada memasuki serviks .
  • Diet berasid - Mukus serviks yang sihat adalah alkali. Untuk mempunyai lebih mukus serviks yang beralkali, makan sayur-sayuran dan jauhkan diri dari makanan yang diproses, soda, daging, susu dan gula
  • Mukus serviks yang terlalu tebal atau hanya sedikit - Jika mukus serviks terlalu tebal ia akan menjadi sukar untuk sperma untuk meneruskan perjalanan. Jika mukus serviks adalah hanya sedikit atau tiada, ia juga akan menjadi mustahil untuk sperma berenang kepada telur.





.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman lebih 8 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Masalah Sukar Hamil
- Masalah Haid
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda


Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!

.