Senang Hamil: Petua 'Memaksa' Darah Haid Keluar Dengan Vitamin C

Tuesday, May 5, 2015

Petua 'Memaksa' Darah Haid Keluar Dengan Vitamin C


Kitaran haid adalah sebahagian daripada kehidupan setiap wanita. Satu kitaran haid yang tetap mencerminkan kesihatan yang baik kepada perempuan itu dan sangat penting untuk mengekalkan kesihatan pembiakan. Walaupun ramai wanita mempunyai haid pada yang tetap, ada juga wanita yang mengalami kitar haid yang sangat tidak teratur yang boleh datang pada bila-bila masa sahaja serta boleh menjadi lewat datang haid beberapa minggu. 

Bagaimana Vitamin C membantu dalam mencetuskan haid?

Vitamin C dikenali dengan meningkatkan sistem imun manusia. Ia adalah vitamin dengan pelbagai faedah dan membantu dalam meningkatkan kesihatan seseorang individu. Tetapi, tidak ramai yang sedar akan peranannya sebagai pencetus haid di kalangan wanita. Haid yang lewat juga boleh terjadi kerana terjadinya kehamilan. Dalam kes tersebut, dos besar vitamin C boleh menyebabkan keguguran.






Peranan Vitamin C dalam Mencetuskan Kedatangan Haid

Vitamin C meningkatkan tahap estrogen dalam wanita. Estrogen adalah hormon yang bertanggungjawab untuk mencetuskan haid. Dengan peningkatan tahap hormon ini, pengecutan rahim dan pendarahan haid bermula. Ia juga mendorong keguguran semasa peringkat awal kehamilan jika diambil dalam dos yang besar.  

Progesteron adalah hormon wanita yang penting bagi perkembangan kehamilan. Apabila telur disenyawakan, progesteron dikeluarkan dalam jumlah yang besar untuk meneruskan kehamilan. Apabila anda mengambil vitamin C dalam kuantiti berlebihan, ia mengurangkan pengeluaran progesteron dan akhirnya rahim kekurangan hormon ini lalu menyebabkan dinding rahim gugur dan haid bermula.

Anda boleh membeli bentuk tulen asid askorbik dari mana-mana farmasi. Pastikan bahawa asid askorbik tulen tanpa apa-apa flavonoid tambahan. Anda juga boleh mengambil vitamin ini melalui herba dan sayur-sayuran semula jadi, seperti pasli, halia, Pennyroyal, oren, dong quai dll.

Sumber yang paling berkesan ialah pasli. Anda boleh minum teh pasli dua hingga tiga kali dalam sehari untuk mencetuskan haid. Anda juga boleh minum jus kranberi untuk tujuan yang sama kerana ia juga mengandungi vitamin C dalam kuantiti yang baik.

Jus Kranberi
Sumber : blog.itriagehealth.com

Daun Parsley
Sumber : www.organicfacts.net
Pengambilan dos 3000mg vitamin ini setiap hari selama tiga hari berturut-turut boleh mencetuskan haid. Jika anda mengambil dos ini kepada 6000mg setiap hari, maka ia akan cukup untuk menyebabkan keguguran. 






.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman lebih 8 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Masalah Sukar Hamil
- Masalah Haid
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda


Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!

.