Senang Hamil: Resepi Smoothie Untuk Kesuburan Lelaki Dan Wanita

Thursday, May 21, 2015

Resepi Smoothie Untuk Kesuburan Lelaki Dan Wanita

petua senang hamil
Smoothie Pisang Blackberry
Sumber : www.thetrentonline.com
Smoothie kesuburan adalah minuman dibuat daripada bahan-bahan semula jadi, biasanya buah-buahan segar untuk meningkatkan kesihatan, membantu penyembuhan, dan meningkatkan kesuburan.

Smoothie yang sihat ini memberi manfaat kepada anda ketika cuba untuk hamil kerana ia kaya dengan makanan kesuburan dan anti-oksidan untuk menjaga anda telur dan sperma supaya lebih muda dan sihat. Ia meningkatkan tenaga dan memberikan khasiat kepada organ-organ pembiakan.





Produk haiwan, bijirin, alkohol, kopi dan garam menyebabkan badan anda menjadi lebih berasid. Sebaliknya buah-buahan, sayur-sayuran, dan asid lemak yang penting dalam kesuburan membantu untuk mengalkali badan anda.

Beberapa kajian telah menunjukkan bagaimana pengambilan makanan antioksidan dan mikronutrien adalah amat penting dalam kesuburan dan mewujudkan fungsi pembiakan yang sihat dalam kedua-dua lelaki dan perempuan.

Malah meminum smoothie yang sihat bukan sahaja berguna sebelum hamil tetapi juga disyorkan semasa hamil, menyusukan dan anda boleh memberikan kepada anak-anak untuk membantu mereka membesar dengan sihat dan kuat.

Resipi ini adalah untuk dua orang. Kisar bahan-bahan berikut:

1 cawan buah-buahan segar dan organik seperti mangga, buah beri, atau pic
75 ml susu badam (Ia boleh dibuat di rumah oleh dengan mengisarkan badam dengan air)
1/2 sudu teh ekstrak vanila organik untuk menambah rasa (pilihan)
2 sudu serbuk antioksidan yang datang dari 100% buah (goji, acai, delima, manggis, blackberry, kranberi, strawberi, acerola, dan banyak lagi) tanpa mineral sintetik atau tambahan vitamin.
2 sudu spirulina /wheatgrass /rumput barli (tanpa mineral sintetik dan tambahan vitamin)
2 biji pisang
1/3 cawan yogurt (jika anda suka)
1 sudu madu (terbaik jika mentah)
1 sudu minyak biji flaks (pilihan)

Jika anda ingin tekstur berkrim, tambah yogurt. Jika smoothie anda terlalu pekat, anda boleh menggunakan jus segar atau air untuk menjadikannya lebih cair.

Jika anda mahu smoothie yang manis sedikit, tambah madu atau sedikit sirap maple (bukan menggunakan gula atau sirap jagung)

Anda boleh minum smoothie kesuburan setiap hari. Kebanyakan wanita dan lelaki teruskan mengambil smoothie ini walaupun selepas berjaya hamil. Ia boleh diambil oleh kedua-dua lelaki dan wanita dan sangat berguna untuk lelaki yang ingin meningkatkan kualiti sperma (DNA, morfologi, jumlah dan motiliti) dan bagi wanita yang ingin meningkatkan kualiti telur dan menyokong ovulasi sihat.






.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman lebih 8 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Masalah Sukar Hamil
- Masalah Haid
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda


Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!

.