Senang Hamil: Pertimbangkan Kebaikan Dan Keburukan Minuman Ini Ketika Cuba Untuk Hamil

Friday, May 29, 2015

Pertimbangkan Kebaikan Dan Keburukan Minuman Ini Ketika Cuba Untuk Hamil

petua senang hamil

Teh adalah minuman kedua paling banyak diminum di dunia. Sebab mengapa ia mungkin yang terbaik untuk tidak minum teh hijau ketika cuba untuk hamil dan semasa hamil adalah bahawa kajian telah menunjukkan bahawa penggunaan teh hijau yang berlebihan atau terlalu banyak boleh mengurangkan keupayaan badan untuk menyerap asid folik yang penting untuk tiub neural dalam janin dan berisiko menyebabkan kecacatan tiub neural termasuk spina bifida.

Teh hijau mengandungi kafein kira-kira 24-45 mg dalam 8 auns (237mL). Walaupun kafeinnya kurang berbanding teh hitam atau teh oolong, kopi dan soda berkafein, teh hijau masih mengandungi kafein yang boleh melalui plasenta kepada janin. Oleh kerana terdapat hanya sedikit kajian untuk membuktikan kesan kafein semasa hamil atau semasa menyusukan anak, banyak cadangan untuk menghadkan pengambilan kafein




Dari segi positifnya, teh hijau boleh menyokong kesuburan. Teh hijau diketahui memberi manfaat antioksidan. Antioksidan adalah penting untuk kesuburan kerana mereka mengurangkan pembentukan radikal bebas dalam badan. Radikal bebas boleh merosakkan sel-sel, menyebabkan kematian sel dan juga merosakkan DNA (telur dan sperma adalah sel-sel). Walau bagaimanapun, terdapat banyak cara untuk mengambil antioksidan selain daripada minum teh hijau. Beri dan sayur-sayuran berdaun hijau gelap tinggi antioksidan.

Teh hijau juga mengandungi asid amino L-theanine. L-theanine telah terbukti untuk memberikan rangsangan kepada kadar metabolisme untuk pengurusan berat badan, menyokong tahap insulin yang sihat untuk PCOS dan kencing manis dan mempunyai kesan anti-keresahan. Catechin dalam teh hijau boleh membunuh bakteria dan menghalang virus, berpotensi mengurangkan risiko jangkitan. 

Oleh itu, pertimbangkan kebaikan dan keburukan teh hijau ketika cuba untuk hamil.



.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman lebih 6 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Masalah Sukar Hamil
- Masalah Haid
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda




Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!
.