Senang Hamil: Untuk Wanita Berusaha Hamil : Apa Yang Akan Dirasai Semasa Bayi Membenam Di Rahim

Thursday, August 18, 2016

Untuk Wanita Berusaha Hamil : Apa Yang Akan Dirasai Semasa Bayi Membenam Di Rahim



Implantasi adalah permulaan kehamilan di mana peringkat embrio melekat pada dinding rahim. Pada peringkat awal perkembangan bayi, embrio dipanggil blastocyst. Ia pada mulanya melalui tiub fallopian dan memasuki rahim dan melekat di suatu tempat di dalam rahim. Implantasi ovum yang telah disenyawakan mungkin berlaku kira-kira 9 hari selepas ovulasi, tetapi boleh juga berlaku sekitar hari ke antara 6 hingga 12.


Bagaimana rasa implantasi?

Apabila implantasi berlaku, gejala yang paling biasa yang anda mungkin alami adalah kekejangan. Ia mungkin seperti kekejangan semasa haid. Bagaimana anda boleh bezakan kedua-dua jenis kekejangan ini?

Pertama, kekejangan implantasi dirasakan sedikit sakit. Kekejangan ini berlaku kurang daripada 5 minit dan boleh berlaku sehingga dua hari. Ini berbeza daripada kekejangan yang dikaitkan dengan sindrom sebelum haid yang lebih kuat dan berkurang di hari pertama atau hari kedua haid.

Kedua, apabila blastocyst melekat di lapisan rahim, anda boleh mengalami sakit di bahagian bawah abdomen atau kawasan pelvik. Sebaliknya, kekejangan semasa haid dikaitkan dengan pengecutan rahim yang cuba untuk mengeluarkan lapisan rahim.

Ketiga, masa yang anda alami sakit itu berbeza. Anda boleh alami kekejangan akibat implantasi pada masa implantasi sepatutnya berlaku (kira-kira enam hingga dua belas hari selepas ovulasi) dan bukannya sehari dua sebelum haid bermula.

Walau bagaimanapun tidak semua wanita mengalami apa –apa gejala semasa implantasi.






......................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman sejak 2011 dalam menyelesaikan masalah :

- Masalah Sukar Hamil
- Masalah Haid
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami

Whatsapp ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda


Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!