Senang Hamil: Untuk Wanita Berusaha Hamil : Tanda-Tanda Kehamilan Seawal 3 Minggu

Friday, August 5, 2016

Untuk Wanita Berusaha Hamil : Tanda-Tanda Kehamilan Seawal 3 Minggu


Kehamilan 3 minggu? Terlalu awal untuk mengambil ujian kehamilan. Bagaimanapun, anda mungkin mengalami tanda-tanda kehamilan.


Ramai wanita berasa penat semasa hamil memandangkan badan sedang bersedia untuk bayi membesar dan berkembang. Salah satu cara untuk melegakan situasi ini adalah dengan makan makanan dengan banyak zat besi dan protein, sayur-sayuran berdaun, daging, kacang dan whole grains

Anda mungkin mengalami pendarahan implantasi yang berlaku di antara hari ke enam hingga dua minggu selepas persenyawaan. Ini berlaku apabila blastocyst melekat di dinding rahim anda. Sesetengah wanita tidak mempunyai sebarang pendarahan implantasi

Terdapat sedikit peningkatan suhu badan basal anda selepas persenyawaan. Ini kerana badan anda menghasilkan lebih estrogen dan progesterone dan juga boleh menyebabkan beberapa kesan sampingan seperti loya.

Mula mengalami morning sickness. Ia boleh berlaku pada bila-bila masa, tak semestinya pada waktu pagi. Rasa loya boleh berlaku dengan atau tanpa muntah dan mungkin dicetuskan oleh bau tertentu kerana deria bau kini memuncak. Sensitif pada bau juga boleh menyebabkan ketagihan atau tidak menyukai makanan tertentu.

Perubahan payudara yang boleh menjadi lembut, bengkak atau penuh daripada biasa. Selain itu, perubahan hormon boleh membuat puting kelihatan lebih gelap. Gejala-gejala lain yang lonjakan hormon boleh menyebabkan perubahan emosi, pening dan sembelit.

Walaubagaimanapun, lalukan ujian kehamilan setelah lewat haid untuk mengesahkan bahawa anda hamil





.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman lebih 7 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Masalah Sukar Hamil
- Masalah Haid
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami

Whatsapp "SV23" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda


Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!

.