Senang Hamil: UPT Positif Selepas Itu Datang Haid - Kehamilan Kimia

Sunday, October 8, 2017

UPT Positif Selepas Itu Datang Haid - Kehamilan Kimia




Kehamilan Kimia

Kehamilan kimia adalah istilah yang diberikan kepada kehamilan yang berakhir pada awal trimester pertama. Kehamilan kimia disahkan melalui ujian untuk hCG, hormon yang menunjukkan kehadiran kehamilan. Hormon-hormon ini biasanya dikesan oleh air kencing atau ujian darah. Walau bagaimanapun, dalam beberapa minggu, tahap hCG mula jatuh dengan pantas, menandakan pengakhiran kepada kehamilan. Bayi dan kantung amnion tidak dapat dilihat pada ultrabunyi dan keguguran berlaku.


Kenapa Wanita Keguguran di Minggu Awal Kehamilan?

Adalah dipercayai bahawa kehamilan kimia berlaku apabila janin itu mati dengan serta-merta selepas persenyawaan. Ini berlaku sebelum embrio mendapat peluang untuk menanamkan diri di dalam rahim di mana ia boleh membesar dan berkembang.  

Ramai wanita tidak menyedari bahawa mereka telah mengalami kehamilan kimia. Ini adalah kerana kebanyakan keguguran ini berlaku dalam enam minggu awal kehamilan. Pada masa ini, tanda-tanda biasa kehamilan tidak hadir lagi, menjadikannya agak sukar bagi kebanyakan wanita untuk mengambil ujian kehamilan.

Walau bagaimanapun, kerana ujian kehamilan sekarang semakin sensitif, wanita boleh mengesan kehamilan 3 hari sebelum mereka datang haid. Semakin ramai wanita mendapat tahu kehamilan mereka lebih awal, menjadikan wanita boleh mengesan kehamilan kimia.

Apa Yang Menyebabkan Kehamilan Kimia?

Terdapat beberapa sebab-sebab :

# Ketidaknormalan kromosom: Kromosom tidak normal adalah punca yang paling biasa untuk kehamilan kimia. Bayi tidak membentuk dengan sempurna.

# Keabnormalan rahim: Keabnormalan dalam rahim, seperti kehadiran fibroid rahim, boleh mengganggu implantasi, yang membawa kepada kehamilan kimia.

# Kekurangan hormon: Wanita dengan kecacatan fasa luteal (klik di sini untuk lebih lanjut mengenai fasa luteal) dan kekurangan hormon lain boleh menyebabkan kesukaran mengekalkan kehamilan. Akibatnya, badan mengalami keguguran.

Gejala Kehamilan Kimia

# Ujian kehamilan positif
# Haid datang lewat
# Kejang perut
# Penurunan tahap hCG dalam darah

Merawat Kehamilan Kimia

Jika anda tahu bahawa anda mengalami kehamilan kimia ia adalah idea yang baik untuk berjumpa doktor. Jika anda tahap hCG anda tidak terus merosot, adalah mungkin bahawa keguguran tidak akan berlaku

Tiada rawatan khusus yang diperlukan untuk kehamilan kimia. Yang paling penting ujian susulan untuk memastikan bahawa tahap hCG menurun kepada sifar selepas kehamilan kimia untuk membezakan ia daripada kehamilan ektopik (kehamilan luar rahim)






.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman sejak 2011 dalam menyelesaikan masalah :

- Masalah Sukar Hamil
- Masalah Haid
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami


Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!

.