Senang Hamil: Untuk Pasangan Yang Sedang Berusaha Hamil

Wednesday, April 15, 2015

Untuk Pasangan Yang Sedang Berusaha Hamil


Setiap bulan, perubahan hormon dalam tubuh wanita menyebabkan telur akan dikeluarkan dari ovari. Telur ini bergerak ke dalam tiub fallopian yang menghubungkan ovari ke uterus (rahim). Ini dipanggil ovulasi. Anda kemungkinan besar untuk hamil jika anda melakukan hubungan suami isteri dalam masa sehari atau lebih sebelum ovulasi. Ovulasi biasanya berlaku kira-kira 14 hari selepas hari pertama haid terakhir anda.


Telur boleh hidup sehingga 12-24 jam selepas ia dikeluarkan. Bagi anda yang berusaha hamil, sperma mesti senyawakan telur pada masa ini. Sperma boleh hidup sehingga lima hari di dalam badan wanita, yang bermaksud telur sering disenyawakan oleh sperma yang masuk ke dalam tubuh sebelum telur dikeluarkan.

Jika anda berharap untuk hamil, mengadakan hubungan suami isteri setiap dua atau tiga hari sepanjang bulan (kecuali waktu haid) akan memberikan peluang terbaik anda.

Sembilan daripada sepuluh pasangan di mana pihak perempuan itu di bawah 35 akan mengandung secara semula jadi selepas satu tahun melakukan hubungan suami isteri tanpa perlindungan. Jika anda telah cuba selama setahun atau lebih dan masih gagal hamil, berjumpalah doktor anda . Doktor anda boleh melakukan ujian untuk membantu mengenal pasti masalah kesuburan dan memberi nasihat mengenai langkah seterusnya.

Jika pasangan wanita berumur lebih daripada 35, atau mempunyai masalah sebelum ini, seperti kehamilan ektopik atau pembedahan yang mungkin telah menjejaskan kesuburan, dapatkan bantuan pakar lebih awal.





.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman lebih 8 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Masalah Sukar Hamil
- Masalah Haid
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda


Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!

.