Senang Hamil: 5 Makanan Super Yang Anda Perlu Tahu Untuk Senang Hamil

Thursday, May 7, 2015

5 Makanan Super Yang Anda Perlu Tahu Untuk Senang Hamil

Makanan super adalah makanan yang padat nutrien, banyak mineral, vitamin, antioksida, dan bahan-bahan bermanfaat lain dalam jumlah yang tinggi.

Makanan super harus menjadi sebahagian daripada diet setiap pasangan untuk membantu dalam menyuburkan telur dan sperma, juga membantu untuk mengimbangi hormon.



Berikut adalah 5 makanan super untuk kesuburan yang anda perlu tahu:

Maca

maca senang hamil
Maca
Sumber : www.intracen.org

Maca merupakan sejenis makanan dari Peru yang membantu mengimbangi hormon, meningkatkan kesihatan telur, meningkatkan jumlah sperma dan kesihatan sperma. Maca juga membantu untuk meningkatkan progesteron jika badan mempunyai rendah hormon yang penting ini. Ia boleh diambil setiap hari.

Royal Jelly
Royal jelly adalah satu makanan super untuk kesuburan yang boleh membantu meningkatkan kesihatan telur, kualiti telur, dan kesuburan secara amnya. Royal jelly adalah makanan yang diberi makan kepada ratu lebah.

Kaya dengan vitamin A, B, C, dan D, Royal Jelly juga mengandungi kalsium dan zat besi, semua asid amino yang diperlukan dan merangsang imun. Ia boleh diambil setiap hari.

Propolis Lebah Dan Debunga Lebah
Propolis lebah dan debunga lebah adalah dua makanan super kesuburan yang kaya dengan nutrien. Debunga lebah mengandungi protein 50% lebih daripada daging lembu dan kaya dengan setiap vitamin dan mineral. Propolis lebah pula merangsang sistem imum dan membantu keradangan. Ia juga membantu wanita yang mempunyai endometriosis. Propolis lebah dan debunga lebah boleh diambil setiap hari

Protein Whey
Walaupun kita semua tahu bahawa protein adalah penting untuk diet yang sihat, ramai wanita tidak mendapat protein yang mencukupi dalam diet harian. Dalam diet kesuburan, protein adalah penting. Sumber protein harus organik atau dibesarkan tanpa hormon dan antibiotik

Serbuk Hijau

spirulina senang hamil
Spirulina Elken
Sumber : kedailuarbiasa.blogspot.com


Diet yang kaya dengan sayur-sayuran hijau gelap membina asas yang kukuh untuk kesuburan dan kesihatan reproduktif. Antara yang paling bermanfaat adalah serbuk spirulina, rumput gandum, barli, alfalfa, kamut dan rumput rye.

.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman lebih 3 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Kitar Haid Xtetap
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami
- Masalah Sukar Hamil

Whatsapp "SV27" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda

Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!

.