Senang Hamil: Empat Makanan Yang Baik Untuk Tingkatkan Kesuburan

Monday, September 25, 2017

Empat Makanan Yang Baik Untuk Tingkatkan Kesuburan



Berikut adalah empat makanan yang sarat dengan kebaikan untuk menyokong badan yang sihat dan subur 

1) Labu
Labu adalah sumber serat yang baik untuk keseimbangan hormon dan beta karoten untuk kesihatan telur. Beta karoten adalah antioksidan untuk melindungi sistem pembiakan dari kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas yang berlebihan (disebabkan oleh penyakit, diet yang kurang sihat, penuaan atau keradangan). Beta karoten juga menggalakkan pengeluaran hormon progesteron semulajadi dan menyokong kesihatan sperma. 

Biji labu pula tinggi zinc yang meningkatkan libido dan menggalakkan pengeluaran sperma. Zinc juga boleh mengurangkan risiko keguguran berulang.

 

2) Ubi keledek
Ubi keledek adalah makanan kesuburan yang sangat baik. Ia mengandungi vitamin C yang banyak, B kompleks, karoten, zat besi dan kalsium untuk badan yang kuat dan subur. 

3) Kranberi
Kranberi adalah sumber vitamin C untuk telur dan kesihatan sperma. Ia juga membantu pengeluaran lendir serviks yang sihat. 

Kranberi salah satu makanan terbaik yang boleh digunakan untuk melindungi diri daripada ketidakseimbangan bakteria yang menyebabkan jangkitan saluran kencing (UTI).

Walaupun UTI bukanlah penyebab masalah ketidaksuburan, namun mengalami UTI adalah menyakitkan, menyebabkan ketidakseimbangan pH dan membuatkan anda kurang mood untuk bersama. 

4) Epal
Kalori dan glisemik yang rendah, epal adalah pilihan yang baik untuk semua lelaki dan wanita. Serat yang tinggi dalam epal menggalakkan keseimbangan gula dan detoksifikasi estrogen yang berlebihan yang boleh menjejaskan kesuburan. Dua pertiga serat epal terkandung dalam kulit.







.....................
Masih Gagal Hamil?

------------------------------------
Whatsapp Masalah Anda Insya Allah Kami Bantu ke 014 291 4693
------------------------------------

Kami berpengalaman lebih 7 tahun dalam menyelesaikan masalah :

- Masalah Sukar Hamil
- Masalah Haid
- Senggugut Kuat
- Rahim Xkuat
- Mudah Keguguran
- Ada Cyst, PCOS, Fibroid Dan Endometriosis
- Masalah Suami

Whatsapp "SV23" ke 014 291 4693 dan biarkan kami membantu anda


Realisasikan Impian Anda Mempunya Zuriat!!!

.